Tato práce je věnována empirické analýza pilotního projektu Stáže ve firmách - vzdělávání praxí, který je dále považován jako způsob intervence. Hlavním cílem empirické analýzy je odhad průměrného efektu intervence(ATE) na charakteristiky jako je socio-ekonomický status a příjem z výdělečné činnosti. Pro odhad těchto efektů jsou použity metody kontrafaktuální evaluace jako jsou Difference in Differences Estimator(DiD), First Differences Estimator(FD) a Propensity Score Matching(PSM). V rámci tét... show full abstractTato práce je věnována empirické analýza pilotního projektu Stáže ve firmách - vzdělávání praxí, který je dále považován jako způsob intervence. Hlavním cílem empirické analýzy je odhad průměrného efektu intervence(ATE) na charakteristiky jako je socio-ekonomický status a příjem z výdělečné činnosti. Pro odhad těchto efektů jsou použity metody kontrafaktuální evaluace jako jsou Difference in Differences Estimator(DiD), First Differences Estimator(FD) a Propensity Score Matching(PSM). V rámci této práce je odvozeno a použito rozšíření přiřazovacího problému, které je následně použito jako alternativní způsob párování osob k (PSM). Tento způsob párování umožňuje větší kontrolu nad vytvářením dvojic, což následně zvyšuje podobnost spárovaných osob v předem zvolených charakteristikách. |