Marketing tools of the United Islands festival and real impacts of their use

Thesis title: Marketingové nástroje festivalu United Islands a reálné dopady jejich použití
Author: Šimon, Michael
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Riedlbauch, Václav
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce s názvem "Marketingové nástroje festivalu United Islands a reálné dopady jejich použití" se věnuje marketingovým nástrojům využitelným k propagaci hudebních produkcí a ukazuje je na příkladu festivalu United Islands. Cílem práce je okrajově představit specifika pořádání hudebních akcí ve venkovních prostorech, dále detailně popsat marketingové nástroje sloužící k jejich propagaci a za využití marketingového výzkumu doložit, zda nástroje využívané festivalem United Islands jsou zvoleny vhodně či nevhodně. Teoretická část práce se věnuje vymezení pro práci podstatných pojmů a výčtu marketingových nástrojů vhodných pro propagaci hudebních produkcí. Navazující praktická část čerpá z teoretické části a z marketingového výzkumu, za jejichž pomoci vyvozuje, jaké marketingové nástroje jsou vhodné pro propagaci festivalu United Islands a jaká je jejich ekonomičnost a efektivita.
Keywords: festival United Islands; hudební produkce; marketingová komunikace; marketing
Thesis title: Marketing tools of the United Islands festival and real impacts of their use
Author: Šimon, Michael
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Riedlbauch, Václav
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis, entitled "Marketing tools of the United Islands festival and real impacts of their use" is focused on the marketing tools suitable for marketing of musical production and is based on example of the United Islands festival. The goal of this thesis is to marginally present specifications of musical open air productions, to present in detail marketing tools used for promotion of these events and by using data from marketing research to demonstrate whether the tools used by the United Islands festival are chosen correctly or incorrectly. Theoretical part of the thesis is devoted to a definition of work related terms and to list marketing tools suitable for promotion of music productions. The following practical part gain from theoretical part and from marketing research and by using them it deduces what marketing tools are suitable for promotion of the United Islands festival and what is their cost effectiveness and efficiency.
Keywords: United Islands festival; musical production; marketing communication; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2013
Date of submission: 17. 12. 2014
Date of defense: 3. 2. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45628/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: