Analysis of the Internet Marketing Strategy of AIESEC

Thesis title: Analysis of the Internet Marketing Strategy of AIESEC
Author: Lačevová, Aneta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Hájková, Petra
Thesis language: English
Abstract:
The Master's thesis focuses on analysing the data about the customers of the student organisation AIESEC collected between 2012 and 2014. The results show the various customer segments defined by university, faculty and year of study from which AIESEC gets its applicants, the successfulness in finding an internship of students from these segments, proportions of different programmes (and sub-programmes) that students apply for, most desired countries as internship destinations, most effective communication channels and the average time periods between the process parts of application, raise, match and realization. Based on the results and insights from theory which discusses the use of Internet in communication with youth, the author suggests specific improvements for AIESEC to acquire more customers. These suggestions focus on increasing the return on investment of the organisation by increasing the quality of the applications, but equally focus on increasing the quantity of new customers acquired and increasing the efficiency of the AIESEC process.
Keywords: AIESEC; student organisation; marketing; Internet; youth
Thesis title: Analýza internetové marketingové strategie AIESEC
Author: Lačevová, Aneta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Hájková, Petra
Thesis language: English
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu údajů o zákaznících studentské organizace AIESEC shromážděných v letech 2012 a 2014. Výsledky ukazují segmenty zákazníků definované podle univerzity, fakulty a ročníku, úspěšnost studentů při hledání stáže, podíly jednotlivých programů (a podprogramů), nejžádanější země jako destinace stáží, nejúčinnější komunikační kanály a průměrnou dobu trvání procesu vyjetí na stáž. Na základě výsledků a poznatků z teorie která pojednává o využívání internetu v komunikaci s mládeží, autorka ve své práci navrhuje konkrétní návrhy na zlepšení procesů v AIESEC, tak aby organizace získala více zákazníků. Tyto návrhy se zaměřují na zvýšení návratnosti investice organizace. Navrhuje zvýšení kvality selekčního procesu, strategie na zvyšování množství nových zákazníků a zvýšení účinnosti procesu AIESEC.
Keywords: AIESEC; studentská organizace; internet; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 10. 2013
Date of submission: 15. 8. 2014
Date of defense: 4. 2. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45049/podrobnosti

Files for download

    Last update: