Comparison of candidates ' communication campaigns in presidential elections 2013

Thesis title: Komparace komunikačních kampaní kandidátů v prezidentských volbách 2013
Author: Kultová, Dana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Přímá volba prezidenta je v České republice nový fenomén, který přinesl výzvu pro politický marketing. S prezidentskými kampaněmi neměla ČR prozatím zkušenost, a proto vyvstala řada očekávání, jak kandidáti předvolební komunikační kampaně uchopí. Práce se soustředí na předvolební kampaně kandidátů na prezidenta ČR 2013. Na základě teoretického rámce je ambicí práce analyzovat a porovnat kampaně kandidátů a následně vyhodnotit, zda právě ony hrály důležitou roli při prezidentských volbách a ovlivnily rozhodování voličů a s tím spojené výsledky voleb.
Keywords: Miloš Zeman; politický marketing; komunikační kampaň; předvolební kampaň; přímá volba prezidenta; volby; Karel Schwarzenberg
Thesis title: Comparison of candidates ' communication campaigns in presidential elections 2013
Author: Kultová, Dana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Direct presidential election is a new phenomenon in Czech Republic which brought a challenge for political marketing. There was no previous experience with presidential campaigns and therefore there were a number of expectations how the candidates are going to carry out the campaigns. The thesis focuses on the election campaigns of individual candidates for Czech president in 2013. On a basis of the theoretical framework is an ambition of the thesis to analyze and compare the campaigns and subsequently to evaluate whether they have played an important role in the election, influenced voters' decisions and election results
Keywords: Milos Zeman; Karel Schwarzenberg; political marketing; communication campaign; direct presidential election; election campaign; elections

Information about study

Study programme: Politologie/Politologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 10. 2013
Date of submission: 16. 4. 2014
Date of defense: 15. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44925/podrobnosti

Files for download

    Last update: