Attitude of visitors of a destination to certified regional products (Polabí region)

Thesis title: Vztah návštěvníků destinace k certifikovaným regionálním produktům (Polabí)
Author: Šourková, Natálie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jarolímková, Liběna
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je charakterizovat vztah návštěvníků regionu Polabí a obecně potenciálních spotřebitelů k certifikovaným regionálním produktům, které získaly značku v rámci systému značení pod záštitou Asociace regionálních značek. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje cestovní ruch ve vztahu k regionu, jeho přínosy i dopady a seznamuje čtenáře s problematikou jeho udržitelného rozvoje. Dále představuje národního koordinátora značení - Asociaci regionálních značek, její činnost a specifika značení v regionu Polabí. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření mezi potenciálními spotřebiteli, výrobci a prodejci certifikovaných produktů nesoucích značku Polabí regionální produkt. Získané informace jsou zde prezentovány a jsou z nich vyvozeny cenné poznatky a závěry vypovídající o vztahu potenciálních spotřebitelů k označeným produktům. Na základě toho jsou potom navrženy další možnosti rozvoje systému značení regionálních produktů v Polabí.
Keywords: regionální značení; Asociace regionálních značek; region Polabí; certifikovaný regionální produkt; udržitelný cestovní ruch
Thesis title: Attitude of visitors of a destination to certified regional products (Polabí region)
Author: Šourková, Natálie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jarolímková, Liběna
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to describe the attitude of the region Polabí visitors and the potential consumers generally towards the certified regional products which were branded within the system under the patronage of Association of Regional Brands. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part defines tourism in relation to region, it's benefits and impacts and deals with the problem of it's sustainable development. It also presents the national coordinator of branding - Association of Regional Brands, it's activities and the specifics of branding in Polabí region. The practical part is based on a survey among potential consumers, producers and official sellers of certified products bearing the brand Polabí regionální produkt. The information obtained and presented provides valuable insights concerning the relationship of potential consumers to the certified regional products. On this basis, other possible ways of the development of the branding system in Polabí are suggested.
Keywords: regional branding; Association of Regional Brands; Polabí region; sustainable tourism; certified regional product

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2013
Date of submission: 5. 5. 2014
Date of defense: 30. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44320/podrobnosti

Files for download

    Last update: