Methods of analysis applied on the e-shop Arsta

Thesis title: Methods of analysis applied on the e-shop Arsta
Author: Flégl, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Slaba, Jiří
Thesis language: English
Abstract:
Bachelor thesis is focused on summarizing methods of e-shop analysis. The first chapter summarizes and describes the basics of e-commerce and e-shops in general. The second chapter deals with search engines, their functioning and in what ways it is possible to influence the order of search results. Special attention is paid to the optimization and search engine marketing. The third chapter summarizes basic tools of the Google Analytics. The fourth chapter uses findings of all the previous chapters, when analyzing the e-shop Arsta. The aim of this thesis is to explore various methods by which it is possible to evaluate and analyze the performance of e-shop and also to suggest directions to improve the current situation.
Keywords: Google Analytics; SEM; SEO; e-shop
Thesis title: Metody analýzy e-shopu aplikované na internetový obchod Arsta
Author: Flégl, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Slaba, Jiří
Thesis language: English
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na poznání metod, jakými lze analyzovat e-shop. První kapitola shrnuje a popisuje základní údaje o e-komerci a o e-shopu obecně. V druhé kapitole se práce zabývá vyhledávači, jejich fungováním a jakými způsoby je možné ovlivnit pořadí výsledků vyhledávání. Zvláštní pozornost je zde věnována optimalizaci a marketingu ve vyhledávačích. Ve třetí kapitole jsou shrnuty základní nástroje v rámci Google Analytics. Poslední, čtvrtá kapitola využívá všech předchozích kapitol, při analýze e-shopu Arsta. Cílem této práce je prozkoumat různé metody, kterými je možné zhodnotit a analyzovat fungování e-shopu a zároveň navrhnout způsoby vedoucí ke zlepšení stávajícího stavu.
Keywords: Google Analytics; SEM; e-shop; SEO; analytika

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 26. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44144/podrobnosti

Files for download

    Last update: