Marketing strategy of Henkel corporation on domestic and foreign markets

Thesis title: Marketingová strategie firmy Henkel na českém a zahraničním trhu
Author: Hadová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Nemeškalová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Henkel, konkrétně Divize pracích a čisticích prostředků. V první části této práce je představena společnost Henkel, její historie a aktuální vývoj. Další část práce je věnována vlastnímu dotazníkovému šetření. Před sestavením otázek do dotazníku byly stanoveny tři hypotézy, které měly výsledky šetření buď potvrdit, nebo vyvrátit. Pomocí dotazníku byla zkoumána znalost společnosti Henkel a jejích značek. Pro značku, která získala ze strany spotřebitelů nejhorší hodnocení, byly navrhnuty kroky marketingového mixu. Pro společnost Henkel bylo v závěrečné části práce navrhnuto několik doporučení, které by mohly společnosti pomoci v budoucích strategických krocích.
Keywords: společnost Henkel; marketingová strategie; marketingový mix
Thesis title: Marketing strategy of Henkel corporation on domestic and foreign markets
Author: Hadová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Nemeškalová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The presented master thesis deals with the marketing strategy of Henkel corporation, specifically Division Laundry & Home Care. The first part of this work deals with introduction of Henkel, its history and current development. The second part is devoted to the questionnaire survey. Three hypotheses were specified before assembling the questions. The survey should inform me about Henkel's situation on the market and about its brands. The marketing mix will be recommended for the worst brand of Henkel's portfolio. Henkel will get several recommendations that could help the company in the future strategic steps. The conclusion summarizes the results, which I concluded. In the conclusion are solutions that could help minimize losses in the future.
Keywords: Henkel company; marketing mix; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 9. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 27. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43733/podrobnosti

Files for download

    Last update: