Marketing and communication strategy of the company Alza.cz

Thesis title: Marketingová a komunikační strategie spol. Alza.cz
Author: Petlachová, Alice
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analýza marketingové a komunikační strategie internetového prodejce Alza.cz. Práce je rozdělena do dvou částí - části teoretické a praktické. V první části jsou za použití odborné literatury vymezeny základní pojmy, jako je marketing, marketingový mix, marketingová a komunikační strategie a výzkum trhu. Praktická část je pak věnována představení společnosti Alza.cz, jejího komunikačního a marketingového mixu a jejích hlavních konkurentů. Stěžejní část praktické části tvoří vlastní dotazníkové šetření, které doplňuje informace získané ze sekundárních zdrojů a jež je základem pro formulaci souboru doporučení na vylepšení stávající marketingové a komunikační strategie společnosti Alza.cz.
Keywords: marketingový mix; komunikační strategie; Alza.cz; marketingová strategie; výzkum trhu; komunikační mix
Thesis title: Marketing and communication strategy of the company Alza.cz
Author: Petlachová, Alice
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the Master's Thesis is an analysis of marketing and communication strategy of the company Alza.cz. The thesis is divided into two parts -- the theoretical and the practical one. In the theoretical part, there are basic terms, such as marketing, marketing mix, marketing and communication strategy and marketing research, explained. The practical part contains a detailed description of the company Alza.cz, its marketing and communication strategy as well as its competitors. The pivotal part covers a questionnaire survey. Based on the results the author provides recommendations for improvement of the current marketing and communication strategy of Alza.cz
Keywords: market research; marketing mix; communication mix; communication strategy; marketing strategy; Alza.cz

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 8. 2013
Date of submission: 12. 12. 2014
Date of defense: 22. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43681/podrobnosti

Files for download

    Last update: