Social networks in marketing communication of the BMW brand in the Czech Republic

Thesis title: Sociální sítě v marketingové komunikaci značky BMW v České republice
Author: Řezníček, Vít
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Králíček, Ivo
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou komunikace společnosti BMW Group Česká republika na sociálních sítích (konkrétně na síti Facebook, Twitter a Instagram). V první části práce jsou popsány formy komerčních komunikací s důrazem na online komunikaci. Druhou část práce tvoří představení značky BMW a jejích aktivit v České republice. Praktickou část práce tvoří 2 části. Nejprve je analyzována komunikace značky BMW na sociální sítích Facebook, Twitter a Instagram. Druhá praktická část je tvořena projektem již realizované soutěže na Instagramu a návrhem projektu spolupráce značky BMW s českými blogery.
Keywords: BMW; blogeři; Facebook; marketingová komunikace; Instagram; sociální sítě
Thesis title: Social networks in marketing communication of the BMW brand in the Czech Republic
Author: Řezníček, Vít
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Králíček, Ivo
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis analyzes the communication of BMW Group Czech Republic on the social networks (mainly on Facebook, Twitter and Instagram). The first part of the thesis describes different forms of commercial communications with an emphasis on online communication. The second part consists of the introduction of the BMW brand and its activities in the Czech Republic. The practical part consists of 2 parts. The communication of the BMW brand on social networks (Facebook, Twitter and Instagram) is analyzed in the first part. The second part consists of one realized project - the Instagram competition and one project proposal - the cooperation between the BMW brand and Czech bloggers.
Keywords: social networks; marketing communication; Instagram; BMW; bloggers; Facebook

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 6. 2013
Date of submission: 12. 12. 2014
Date of defense: 15. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43503/podrobnosti

Files for download

    Last update: