Starbucks - International Strategy and Way to Leadership

Thesis title: Starbucks - International Strategy and Way to Leadership
Author: Zábranská, Marie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Bílková, Jana
Opponents: Čápová, Ludmila
Thesis language: English
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou mezinárodního úspěchu společnosti Starbucks. Příčiny tohoto bezprecedentního úspěchu jsou nejprve detekovány ve vnějších faktorech a v odvětví samotném. Následuje pozorování strategických kroků společnosti od založení až po mezinárodní expanzi a podrobná deskripce interních praktik společnosti. V analytické části je pak vymezen a aplikován model, který byl vyvinut na Bocconské univerzitě v Miláně. Jednotlivé předpoklady modelu jsou porovnávány s postupem společnosti Starbucks. Vyhodnocením shodností a odlišností reality a modelu se pak dochází k závěrům, které vysvětlují příčiny extrémně pozitivních výsledků společnosti Starbucks a její schopnosti přeměnit stagnující neatraktivní odvětví na lukrativní obor s vysokými maržemi.
Keywords: dominant market design; success; international strategy; specialty coffee; Howard Schultz; Starbucks
Thesis title: Starbucks - Mazinárodní strategie a cesta na výsluní
Author: Zábranská, Marie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Bílková, Jana
Opponents: Čápová, Ludmila
Thesis language: English
Abstract:
Keywords:

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 8. 2006
Date of submission: 21. 8. 2006
Date of defense: 12. 9. 2006
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/3448/podrobnosti

Files for download

    Last update: