Marketing Plan of Jazyková škola Zachová, Ltd

Thesis title: Marketingový plán pro Jazykovou školu Zachovou, s.r.o
Author: Křenová, Radka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hajdíková, Taťána
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je sestavení marketingového plánu pro Jazykovou školu Zachovou. Práce obsahuje zpracování situační analýzy, která ukazuje na současnou situaci společnosti. Podle výsledků analýz jsou určeny hlavní marketingové cíle, dále jsou stanoveny marketingové strategie potřebné k dosažení těchto cílů a je navržena vhodná marketingová aktivita a komunikace. Na závěr jsou navrženy způsoby kontroly plnění tohoto marketingového plánu a jsou doporučena opatření na zlepšení situace a zvýšení konkurenceschopnosti firmy. Cílem této diplomové práce je připravit pro Jazykovou školu Zachovou marketingový plán, díky kterému bude moci dosáhnout konkurenční výhody a upevnit si postavení na trhu.
Keywords: marketingový mix; rozpočet na propagaci; prezentace školy na veřejnosti; konkurence škol; Marketing,; marketingový plán
Thesis title: Marketing Plan of Jazyková škola Zachová, Ltd
Author: Křenová, Radka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hajdíková, Taťána
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this presented thesis is to create a marketing plan for language school Jazyková škola Zachová, s.r.o. The thesis includes situational analysis which shows the current situation of the company. According to the analysis, results are defined by the main marketing goals. In the practical part are also determined marketing strategies important for achieving these goals and specified appropriate marketing activity and communication. At the end of the thesis, there are suggested possible ways of controlling the marketing plan and recommended actions for improving the situation and increasing the company competitiveness. The aim of this thesis is to prepare such a marketing plan through which will be achieved the competitive advantage and strengthen the market position.
Keywords: promotional budget; marketing plan; Marketing; marketing mix; school competition

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 3. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 10. 2. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42050/podrobnosti

Files for download

    Last update: