Marketing strategy and customer satisfaction analysis of Emirates Airline company

Thesis title: Analýza marketingovej stratégie a spokojnosti zákazníka spoločnosti Emirates Airlines
Author: Valová, Soňa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Chodelka, Peter
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce je pomocou analýzy marketingovej stratégie vysvetliť postavenie lídra na trhu leteckých prepravcov - spoločnosti Emirates Airline. V práci sa popisujú základné princípy marketingu v leteckej doprave, charakteristika spoločnosti, jej postavenie na trhu, SWOT analýza a jej marketingový mix. Úspešnosť vybranej stratégie dokáže či vyvráti vlastný dotazník o efektivite marketingovej stratégie tejto spoločnosti. Na jej základe bude sformulované odporúčanie pre spoločnosť Emirates Airline na zlepšenie prípadných slabých stránok spoločnosti.
Keywords: konkurenčná analýza; marketingový mix; marketingová stratégia; letecké spoločnosti; SWOT analýza
Thesis title: Analýza marketingové strategie a spokojenosti zákazníka společnosti Emirates Airlines
Author: Valová, Soňa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Chodelka, Peter
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této práce je pomocí analýzy marketingové strategie vysvětlit postavení lídra na trhu leteckých přepravců - společnosti Emirates Airline. V práci se popisují základní principy marketingu v letecké dopravě, charakteristika společnosti, její postavení na trhu, SWOT analýza a její marketingový mix. Úspěšnost vybrané strategie dokáže nebo vyvrátí vlastní dotazník o efektivitě marketingové strategie této společnosti. Na jejím základě bude formulováno doporučení pro společnost Emirates Airline na zlepšení případných slabých stránek společnosti.
Keywords: marketingový mix; SWOT analýza; marketingová strategie; konkurenční analýza; letecké společnosti
Thesis title: Marketing strategy and customer satisfaction analysis of Emirates Airline company
Author: Valová, Soňa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Chodelka, Peter
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to explain the role of a market leader in the aviation industry,which is Emirates Airline, by analyzing its marketing strategy. This thesis focuses on the basic principles of marketing in the aviation industry, gives characteristics of the company,shows its market position and makes SWOT analysis and marketing mix. The success or the failure of the chosen strategy will be proved by the questionnaire about the efficiency of the marketing strategy of the company. On its behalf, there will be made a recommendation for improvement of any potential weaknesses of the Emirates Airline company.
Keywords: airlines; marketing mix; analysis of competitors; marketing strategy; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 2. 2013
Date of submission: 19. 12. 2014
Date of defense: 20. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41460/podrobnosti

Files for download

    Last update: