Brand management of the company Crystalex, CZ

Thesis title: Brand management značky společnosti Crystalex, CZ
Author: Červinková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Novotný, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat brand management vybrané společnosti. Teoretická část je komplexním pohledem na problematiku řízení značky neboli brand management. Značka a s ní související pojmy jsou vysvětleny nejprve z marketingového hlediska. Dále se práce věnuje i právní oblasti brand managementu, tedy registraci značky v ochrannou známku a péči o ni. Praktickou část diplomové práce představuje případová studie brand managementu vybrané společnosti, konkrétně Crystalex, CZ. Primární data získaná prostřednictvím expertních rozhovorů vedených s pracovníky společnosti Crystalex, CZ a dalšími odborníky z oblasti ochrany práv duševního vlastnictví jsou doplněny o výsledky dotazníkového šetření a zhodnocení marketingu v místě prodeje značky Bohemia Crystal (rodinná značka společnosti Crystalex, CZ). Na základě znalosti teoretických poznatků, podnikové praxe společnosti Crystalex, CZ a pohledu potencionálního zákazníka jsou v závěru diplomové práce vypracována doporučení pro zefektivnění brand managementu společnosti Crystalex, CZ.
Keywords: ochranná známka; identita značky; positioning; brand management; systém značek
Thesis title: Brand management of the company Crystalex, CZ
Author: Červinková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Novotný, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to analyse brand management of one chosen company. The theoretical part of the thesis is focused on comprehensive explanation of brand management. At first brand and other related terms are explained from the marketing point of view. Then the author has focused on legal dimension of the term brand and its registration as trademark. The practical part of the thesis deals with the analysis of brand management of one concrete Czech company Crystalex, CZ, which produces and exports Czech domestic glass. The primary data are gained by dialogues with specialists from the company and its patent agency. The author has talked to many potential customers in points of sale of products from Crystalex, CZ as well. On the basis of all these information the author has made own proposals to increase the efficiency of brand management of the company Crystalex, CZ.
Keywords: trademark; positioning; brand hierarchy; brand management; brand identity

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 3. 2012
Date of submission: 21. 12. 2013
Date of defense: 20. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37195/podrobnosti

Files for download

    Last update: