Analyse du marché des cosmétiques en Chine appliqué aux entreprises françaises

Thesis title: Analyse du marché des cosmétiques en Chine appliqué aux entreprises françaises
Author: Ruan, Ling
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štěrbová, Ludmila
Opponents: Mercier Suissa, Catherine
Thesis language: French
Abstract:
Ce mémoire cherche á apporter des éléments de réponse sur la place des entreprises françaises sur le marché des cosmétiques en Chine. Le travail commence par la recherche des aspects théoriques mis en place par les entreprises ainsi qu'une analyse du secteur, des marchés français et chinois des cosmétiques. Enfin l'analyse est appliquée á deux entreprises françaises présentent sur le marché en Chine : L'Oréal et L'Occitane en Provence. Ce mémoire ne vise ni á juger ni á valider si le marché ou les stratégies sont correctes, mais á apporter des informations et des comparaisons appliquées aux entreprises.
Keywords: LOréal; internationalisation; stratégie marketing; cosmétique; marché chinois; LOcccitane en Provence; entreprises françaises
Thesis title: Analyse du marché des cosmétiques en Chine appliqué aux entreprises françaises
Author: Ruan, Ling
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štěrbová, Ludmila
Opponents: Mercier Suissa, Catherine
Thesis language: French
Abstract:
Práce je zaměřena na výzkum místa francouzských kosmetických společností v Číně. Po teoretickém výzkumu následuje analýza kosmetického průmyslu a kosmetického trhu Francie a Číny. Ve třetí části jsou analyzovány dvě případové studie společností (L'Oréal, L'Occitane en Provence), které jsou přítomny na čínském trhu. Cílem práce není posoudit nebo zhodnotit trh nebo strategie jsou správně zvolené, ale přinést informace a porovnání francouzských společností na čínském trhu.
Keywords: Francouzské podniky; LOcccitane en Provence; LOréal; internacionalizace; marketingová strategie; kosmetika; čínský trh
Thesis title: Analyse du marché des cosmétiques en Chine appliqué aux entreprises françaises
Author: Ruan, Ling
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štěrbová, Ludmila
Opponents: Mercier Suissa, Catherine
Thesis language: French
Abstract:
This thesis is interested in the elements which search for the information about the place of French companies on the cosmetic market in China. It begins with the first part of theoretical research, followed by analyses of the cosmetic industrial, French and Chinese cosmetic market. Finally two examples of French companies (L'Oréal, L'Occitane en Provence) are analysed, which present on the Chinese market. The subject of this thesis is not to judge or valid whether the market or the strategy is correct, but to bring information and comparison of French companies on the Chinese market.
Keywords: internationalisation; LOccitane en Provence; LOréal; marketing strategy; cosmetic; Chinese companies; French companies

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 4. 2014
Date of submission: 30. 5. 2014
Date of defense: 5. 2. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47656/podrobnosti

Files for download

    Last update: