The analysis marketing activities of the e-shops in selected segment

Thesis title: Analýza marketingových aktivít eshopov vo vybranom segmente
Author: Čerhák, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sova, Martin
Opponents: Böhmová, Lucie
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Obsahom tejto bakalárskej práce je analýza marketingových aktivít e-shopov vo vybranom segmente. Konkrétne sa jedná o oblasť internetového marketingu. Práca definuje základné pojmy ako marketing, internetový marketing a popisuje nástroje internetového marketingu. Praktická časť je zameraná na analýzu internetových obchodov, ktoré boli zvolené ako potenciálna konkurencia pre subjekt zvažujúci vstup na trh. Hlavným cieľom práce je prevedenie analýzy využívania nástrojov internetového marketingu potenciálnej konkurencie a na základe výsledkov podať návrh a odporúčania efektívneho využívania internetového marketingu pre subjekt zvažujúci vstup na trh v danom segmente. Na začiatku práce sú definované základné pojmy, v ďalšej kapitole potom nástroje internetového marketingu. Prvá časť praktickej časti popisuje internetové obchody, ktoré boli zvolené ako potenciálna konkurencia. Druhá časť praktickej časti analyzuje využívanie nástrojov internetového marketingu konkurenčnými e-shopmi. V poslednej časti praktickej časti sú podané návrhy a odporúčania pre subjekt zvažujúci vstup na trh v danom segmente. V závere práce sú zhrnuté výsledky a je zhodnotené, či sa podarilo dosiahnuť ciele práce. Hlavným prínosom práce by malo byť prevedenie analýzy potenciálnej konkurencie a na základe výsledkov podanie návrhu a odporúčaní pre efektívne využívanie nástrojov internetového marketingu novým e-shopom.
Keywords: sociálne siete; PPC; analýza marketingových aktivít; internetový marketing; internetový obchod
Thesis title: Analýza marketingových aktivit eshopů ve vybraném segmentu
Author: Čerhák, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sova, Martin
Opponents: Böhmová, Lucie
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Obsahem této bakalářské práce je analýza marketingových aktivit e-shopů ve vybraném segmentu. Konkrétně jde o internetový marketing. Práce definuje základní pojmy jako marketing, internetový marketing a popisuje nástroje internetového marketingu. Praktická část je zaměřena na analýzu e-shopů, které byly zvoleny jako potenciální konkurence pro subjekt zvažující vstup na trh. Hlavním cílem práce je provedení analýzy využívání nástrojů internetového marketingu potenciální konkurencí a na základě výsledků podat návrh a doporučení efektívního využívání internetového marketingu pro subjekt zvažující vstup na trh v daném segmentu. Na začátku práce jsou definovány pojmy, v další kapitole následně nástroje internetového marketingu. První část praktické části popisuje internetové obchody, které byly zvoleny jako potenciální konkurence. Druhá část praktické části analyzuje využívání nástrojů internetového marketingu konkurenčními e-shopy. V poslední části praktické části jsou podány návrhy a doporučení pro subjekt zvažující vstup na trh v daném segmentu. V závěru práce jsou shrnuty výsledky a je zhodnoceno zda se podařilo dosáhnout cílů práce. Hlavním přínosem práce by mělo být provedení analýzy potenciální konkurence a na základě výsledků podání návrhu a doporučení pro efektivní využívání nástrojů internetového marketingu novým e-shopem.
Keywords: sociální sítě; PPC; analýza marketingových aktivit; internetový obchod; internetový marketing
Thesis title: The analysis marketing activities of the e-shops in selected segment
Author: Čerhák, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sova, Martin
Opponents: Böhmová, Lucie
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The content of this bachelor thesis is the analysis of marketing activities of the e-shops in selected segment, specifically the Internet marketing. The thesis defines basic concepts like marketing, Internet marketing and describes the tools of Internet marketing. The practical part is focused on the analysis of e-shops which were selected as a potential competition for a new subject considering entering the market. The main objective of the thesis is to analyse the use of Internet marketing tools by potential competition and on the basis of the results make suggestions and recommendations for the effective use of Internet marketing to a new subject considering entering the market. The basic concepts are defined at the beginning of the thesis; the tools of Internet marketing are defined in the next chapter. The first part of the practical part describes e-shops which were selected as potential competitors. The second part of the practical part analyses the use of Internet marketing tools by competing e-shops. Suggestions and recommendations for the subject considering entering the market are made in the last part of the practical part. The ending summarizes the results of the analysis and evaluates if the objective of the thesis was achieved. The main contribution of this thesis should be the analysis of potential competition and on the basis of the results making suggestions and recommendations for the effective use of Internet marketing tools to the new online shop.
Keywords: social networks; PPC; e-shop; internet marketing; analysis of marketing activities

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 11. 2013
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 9. 2. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45501/podrobnosti

Files for download

    Last update: