Product portfolio analysis of the brand Vichy

Thesis title: Analýza produktového portfolia značky Vichy
Author: Bláhová, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Šeredová, Eliška
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá sortimentní skladbou a marketingovým mixem značky Vichy na českém trhu dermokosmetiky. Diplomová práce je založena na metodě vědeckého popisu a analýzy, z níž vyvozené závěry jsou hlavním výstupem této práce. První část práce je část teoretická. Ta slouží jako základ pro vypracování praktické části. Teoretická část se zaměřuje na nejdůležitější aspekty spojené s analýzou marketingového mixu a analýzou portfolia. V praktické části je představena značka Vichy, charakterizován trh a odvětví a představena cílová skupina. Dále jsou provedeny analýzy SWOT, marketingového mixu, portfolia značky a prodejů se zaměřením na přípravky v kategorii péče o pleť. V závěru praktické části jsou navržena konkrétní doporučení, která vychází z marketingových a tržních analýz v předchozích kapitolách.
Keywords: komunikace; marketingový mix; reklama; produkt
Thesis title: Product portfolio analysis of the brand Vichy
Author: Bláhová, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Šeredová, Eliška
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis analyzes product mix and marketing mix of the brand Vichy in the Czech market of dermocosmetics. The thesis is based on the method of scientific description and analysis. The conclusions are the main output of this work. The first part is theoretical and serves as a base for a practical part. The theoretical part focuses on the most important aspects related to the marketing mix analysis and portfolio analysis. The brand Vichy, market, industry of dermocosmetics and target audience are introduced in the practical part. This part also deals with several analyses (SWOT, marketing mix, brand portfolio, sales) with focus on the skin care product category. The practical part contains specific recommendations based on marketing and market analyses in the previous chapters.
Keywords: promotion; communication; marketing mix; product

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2014
Date of submission: 31. 5. 2015
Date of defense: 16. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50362/podrobnosti

Files for download

    Last update: