Marketing strategy of the transport and forwarding company

Thesis title: Marketingová strategie dopravní a spediční firmy
Author: Krajčová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Kostoláni, Rastislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce analyzuje marketingovou strategii společnosti RALU, s.r.o. působící v oblasti mezinárodní dopravy a spedice. Teoretická část je zaměřena na analýzu externího a interního prostředí podniku, marketingovou strategii a jednotlivé prvky marketingového mixu. Obsahem praktické části, k jejímuž zpracování mi poskytly podklad poznatky z první části práce, je obecná charakteristika společnosti RALU, postavení podniku v rámci konkurenčního prostředí, rozbor stávajícího marketingového mixu a zejména kvantitativní výzkum. Na základě výsledků provedeného výzkumu se závěr práce zabývá potenciálními doporučeními pro změnu uplatňované marketingové strategie společnosti.
Keywords: marketing; mezinárodní doprava a spedice; marketingová strategie; kvantitativní výzkum; RALU
Thesis title: Marketing strategy of the transport and forwarding company
Author: Krajčová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Kostoláni, Rastislav
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis analyses the marketing strategy of RALU, s.r.o. company which operates in the field of international transport and forwarding. The theoretical part is elaborated from the standpoint of the analysis of external and internal organization's environment, marketing strategy and different parts of the marketing mix. The practical part, which is based on theoretical knowledge included in the first part, contains the general characteristic of the company RALU, the position within its competitive environment, analysis of its existing marketing mix and particularly the quantitative research. Based on the results of the conducted research the conclusion deals with the evaluation of the current marketing strategy of the company and it recommends some potential improvements for changes.
Keywords: marketing; international transport and forwarding; marketing strategy; quantitative research; RALU

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 9. 2013
Date of submission: 1. 5. 2014
Date of defense: 7. 9. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43856/podrobnosti

Files for download

    Last update: