Adjustment of marketing strategy of Slovak company on the Czech market

Thesis title: Adaptacia marketingové strategie slovenské firmy pre český trh
Author: Christov, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom diplomovej práce je zistenie potrebného rozsahu prispôsobenia marketingovej stratégie slovenskej spoločnosti na podmienky českého trhu a vypracovanie návrhov na zlepšenie konkrétnej stratégie. Práca detailne popisuje základné koncepcie medzinárodnej marketingovej stratégie, ich výhody a nevýhody, nástroje komunikačnej politiky využívané v medzinárodnom prostredí a jej vzťah k ostatným nástrojom marketingového mixu. Tieto teoretické znalosti sú následne použité na konkrétnu spoločnosť, ktorá vstúpila na český trh. Práca ďalej popisuje rozsah potrebnej adaptácie marketingovej stratégie spoločnosti na podmienky českého trhu na základe informácii poskytnutých priamo od vedenia spoločnosti na základe vykonaného dotazníkového šetrenia. V závere práce na základe vykonaného výskumu sú uvedené návrhy na zlepšenie celkovej stratégie spoločnosti, ktoré nemusia byť v úplnom súlade s jej firemnými cieľmi.
Keywords: stratégia; medzinárodné prostredie; komunikačná politika; zlepšenie; adaptácia; marketingový mix
Thesis title: Adaptace marketingové strategie slovenské firmy na českém trhu
Author: Christov, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zjištění potřebného rozsahu přispůsobení marketingové strategie slovenské společnosti na podmínky českého trhu a vypracování návrhů na zlepšení konkrétné strategie. Práce detailně popisuje základní koncepce mezinárodní marketingové strategie, jejich výhody a nevýhody, nástroje komunikační politiky využívané v mezinárodním prostředí a jejich vztah k ostatním nástrojům marketingového mixu. Tito teoretické znalosti jsou následně použité na konkrétní společnost, která vstoupila na český trh. Práce dále popisuje rozsah potřebné adaptace marketingové strategie společnosti na podmínky českého trhu na základě informací poskytnutých přímo od vedení společnosti na zakladě vykonaného dotazníkového šetření. V závěre práce na základě vykonaného výzkumu jsou uvedeny návrhy na zlepšení celkové strategie společnosti, které nemusí být v plném souladu s jejími firemními cíli.
Keywords: marketingový mix; komunikační politika; strategie; mezinárodní prostředí; zlepšení; adaptace
Thesis title: Adjustment of marketing strategy of Slovak company on the Czech market
Author: Christov, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of the Diploma thesis is to find out the necessary extent to which Slovak company must adjust its marketing strategy to conditions on the Czech market and to work out proposals for improvement of the strategy. The thesis deals with basic approaches to international marketing strategy, their advantages and drawbacks, types of communication media used in international environment and the relationship between communication policy and the rest of the elements of marketing mix in detail. This theoretical knowledge is used in terms of particular company which entered the Czech market. The thesis thereinafter analyses the extent of necessary adjustment of marketing strategy of the company to conditions on the Czech market based on the information provided directly by the management of the company and conducted market research. At the end of the thesis there are proposals for improvement of the strategy of the company which do not have to be in total accordance with its company goals.
Keywords: strategy; adjustment; improvement; international environment; marketing mix; communication policy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 9. 2014
Date of submission: 15. 5. 2015
Date of defense: 2. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49273/podrobnosti

Files for download

    Last update: