Analysis of current customers perception of Pure Jatomi fitness

Thesis title: Analýza vnímání značky Pure Jatomi fitness zákazníky
Author: Nguyenová, Daniela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Štumper, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza vnímání společnosti Pure Jatomi Fitness jejich stávajícími zákazníky. S pomocí dotazníkového šetření jsem v závěrečné kapitole doporučila konkrétní návrhy a zlepšení do budoucna, které by mohl management společnosti vzít v úvahu. V teoretické části práce jsem charakterizovala pojmy marketing služeb, značku její prvky a hodnotu. Dále jsem se zabývala segmentací, targetingem a positioningem. V následující kapitole jsem se věnovala kvalitativním a kvantitativním metodám výzkumu. V praktické části diplomové práce jsem uvedla charakteristiky společnosti Pure Jatomi Fitness s ohledem na historii a filozofii, zanalyzovala jsem zde konkurenční trh pražských fitness center a uvedla SWOT analýzu. Ve výzkumné části diplomové práce jsem charakterizovala cílový segment společnosti s důrazem na analýzu vnímání respondentů. V závěrečné kapitole jsem uvedla doporučení, které by na základě výsledků průzkumu mohla společnost zahrnout do své současné marketingové strategie.
Keywords: Marketing služeb; Marketingový výzkum; Segmentace, targeting a positioning; Značka a prvky značky ; Konkurenční analýza
Thesis title: Analysis of current customers perception of Pure Jatomi fitness
Author: Nguyenová, Daniela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Štumper, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of my diploma thesis is to analyse customers perception of Pure Jatomi Fitness brand. Based on results of a questionnaire survey, I recommended improvements that the management of the company should take into consideration in order to reach better results. In the theoretical part, I defined the concepts of service marketing, mark and its elements. Then I also focused on terms such as segmentation, targeting and positioning. The next chapter is devoted to the qualitative and quantitative research methods. In the practical part, I mentioned characteristics of Pure Jatomi Fitness company as to it's history and philosophy. I analysed the competitive market of Prague fitness centers and I presented the SWOT analysis. In the research part, I defined target segment of this fitness center chain with emphasis on analysing the perception of the respondents. In the final chapter, I proposed appropriate improvements that would strenghten the accurate position of Pure Jatomi Fitness.
Keywords: Segmentation, targeting, positioning; Service marketing; Competitor analysis; Marketing research; Mark and it's elements

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 9. 2013
Date of submission: 12. 12. 2014
Date of defense: 28. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43815/podrobnosti

Files for download

    Last update: