The influence of controversial advertising campaigns of United Colors of Benetton on the emotions of consumers in selected countries

Thesis title: Vliv kontroverzních reklamních kampaní firmy United Colors of Benetton na emoce spotřebitelů ve vybraných zemích
Author: Otenšlégrová, Pavla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce na téma "Vliv kontroverzních reklamních kampaní firmy United Colors of Benetton na emoce spotřebitelů ve vybraných zemích" se zabývá kontroverzními reklamními kampaněmi firmy United Colors of Benetton a tím, jaké emoce v souvislosti s nimi spotřebitelé pociťují. V teoretické části jsou popsány aspekty, které mohou ovlivnit rozhodování spotřebitele. Cílem praktické části bylo zjistit názory veřejnosti ve vybraných zemích na kontroverzi v reklamě a jak silné emoce tyto kontroverzní kampaně United Colors of Benetton vyvolávají u spotřebitelů z vybraných zemí.
Keywords: United Colors of Benetton; Oliviero Toscani; Výzkum; Emoce; Kontroverzní reklamní kampaně; Corporate identity
Thesis title: The influence of controversial advertising campaigns of United Colors of Benetton on the emotions of consumers in selected countries
Author: Otenšlégrová, Pavla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor's Thesis on "The influence of controversial advertising campaigns of United Colors of Benetton on the emotions of consumers in selected countries" discusses the controversial advertising campaigns of the company United Colors of Benetton and the emotions felt by consumers in response to these campaigns. The theoretical section describes the aspects, which can influence the decision-making of the consumers. The aim of the practical section was to find out the general public opinion on controversy in advertisements in the selected countries and how strong emotions this United Colors of Benetton controversial campaign aroused in consumers from the selected countries.
Keywords: Controversial advertising campaign; Emotions; United Colors of Benetton; Corporate identity; Oliviero Toscani; Survey

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 3. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 20. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48208/podrobnosti

Files for download

    Last update: