Cultural aspects of international marketing communications companies L'Oréal and Oriflame

Thesis title: Kulturní aspekty mezinárodní marketingové komunikace společností L'Oréal a Oriflame
Author: Kredatusová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Štrach, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá kulturními odlišnostmi a jejich vlivem na použití marketingových nástrojů konkrétních společností na různých trzích. Práce hodnotí, jakým vlivem se podílí kulturní prostředí na komunikaci společností se spotřebiteli. Analyzovány jsou webové stránky společnosti L'Oréal a webové stránky vybraných značek spotřební kosmetiky pod společnost L'Oréal spadající, a to pro americký, indický a čínský trh. Dále jsou analyzovány katalogy společnosti Oriflame pro indický, čínský a německý trh. Analýza vybraných marketingových nástrojů obou společností se opírá především o poznatky Geerta Hofstedeho a výzkumy na jeho práci navazující a o poznatky Edwarda T. Halla. Analýza odhalila u obou společností nedostatky při adaptaci marketingových nástrojů v různém kulturním prostředí, a proto byl společnostem doporučen návrh tvorby koncepce, která tyto nedostatky pomůže odstranit a zaručí tak lepší přizpůsobení marketingových nástrojů v odlišném kulturním prostředí.
Keywords: kultura; kulturní dimenze; interkulturní komunikace
Thesis title: Cultural aspects of international marketing communications companies L'Oréal and Oriflame
Author: Kredatusová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Štrach, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on cultural differences and their influence on the usage of marketing tools of specific companies in various markets. The thesis evaluates the effect of the cultural environment on companies' communications with consumers. There are analyzed American, Indian and Chinese websites of cosmetics company L'Oréal and websites of selected brands of consumer cosmetics that come under L'Oréal. In the second part the German, Indian and Chinese catalogues of cosmetics company Oriflame are analyzed. Analysis of selected marketing tools of both companies is mainly based on findings of Geert Hofstede and the studies that follow-up his work and also on findings of Edward. T. Hall. The analysis revealed that both companies have shortages in the adaptation of usage of marketing tools in different cultural environment. Therefore, a proposal of conception that could help to eliminate the shortages and provide a better adaptation of marketing tools in different cultural environment was recommended.
Keywords: intercultural communication; cultural dimensions; culture

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 1. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 8. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46185/podrobnosti

Files for download

    Last update: