Foundations of Sequential Art Driven Development
Thesis title: | Foundations of Sequential Art Driven Development |
---|---|
Author: | Moravec, Martin |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Koubský, Petr |
Opponents: | Tichý, Jan |
Thesis language: | English |
Abstract: | To develop and deliver an innovative and technologically superior product is not enough to succeed when it does not meet the user's daily needs. To develop such a product, you need an abstract and easy to use communication platform for target users, decision makers, and developers, that can also act as a model of the relevant part of the real world displaced by a possible innovation, auxiliary tool in creating a mind map and documentation, and a way of promoting the final product. An instance of such a platform is a sophisticated comic book, itself an instance of sequential art. Not only is it a feature rich and intuitive tool for collaboration of interested parties with different backgrounds, skills and roles, but since it essentially reflects the relevant part of the real world displaced by the innovation, it's pretty easy and quick for a new user to learn and master. Although not limited to such instances, it can be found as an especially useful tool for crowdsourced and open source based projects. This thesis will lay down the much needed theoretical basis for the Sequential Art Driven Development method and offer a practical application of such method, with an open call for contributions from members of the crowd, in the form of a CC0 licensed comic book series "Who is Secret Agent X-9?", a showcase platform for cutting edge technologies like the Bitcoin network and Nemo Mobile operating system. |
Keywords: | crowdsourcing; minimal viable product; marketing; development; comics; sequential art; lean |
Thesis title: | Základy vývoje řízeného sekvenčním uměním |
---|---|
Author: | Moravec, Martin |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Koubský, Petr |
Opponents: | Tichý, Jan |
Thesis language: | English |
Abstract: | Vytvoření a realizace inovativního a technologicky vyspělejšího výrobku nemusí být zárukou úspěchu, pokud nesplňuje potřeby uživatele. Pro vytvoření takového produktu potřebujete abstraktní a snadno použitelnou komunikační platformu pro cílové uživatele, lidi s rozhodovací pravomocí a vývojáře, která může sloužit i jako model příslušné části reálného světa posunuté případnou inovací, podpůrný nástroj při vytváření myšlenkové mapy a dokumentace, a způsob propagace konečného produktu. Příkladem takové platformy je propracovaný komiks, který je sám příkladem sekvenčního umění. Nejen, že je to na funkce bohatý a intuitivní nástroj pro spolupráci zúčastněných stran s rozdílnou minulostí, dovednostmi a rolemi, ale jelikož v podstatě odráží příslušnou část reálného světa posunutého inovací, je pro nové uživatele snadno a rychle ovládnutelný. I když nástroj není omezen na takové případy, může být viděn jako zvláště užitečný pro projekty založené na modelech crowdsourcing a open source. Tato práce stanoví potřebný teoretický základ vývoje řízeného sekvenčním uměním a nabídne praktické uplatění metody, s otevřenou výzvou k příspěvkům od členů davu, ve formě CC0 licencované komiksové knižní série "Who is Secret Agent X-9?", ukázkové platformy pro špičkové technologie jakými jsou síť Bitcoin a operační systém Nemo Mobile. |
Keywords: | crowdsourcing; vývoj; komiks; sekvenční umění; minimální proveditelný produkt; štíhlý; marketing |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 6. 3. 2015 |
---|---|
Date of submission: | 30. 6. 2015 |
Date of defense: | 1. 6. 2015 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/51946/podrobnosti |