Marketing Communications possibilities in implementing the Unit Portables brand on the Czech Market

Thesis title: Možnosti využití marketingových komunikací při zavádění značky Unit Portables na českém trhu
Author: Zapletal, Zbyněk
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je navrhnout na základě stávajících forem marketingových komunikací společnosti Unit Portables jejich vylepšení do budoucna. Práce charakterizuje jednotlivé formy marketingových komunikací, vystihuje typy marketingových výzkumů, SWOT analýzu, zaměřuje se na současné marketingové trendy a popisuje jednotlivé nástroje marketingového mixu. V praktické části je zanalyzován český trh, jsou komparovány cenové hladiny v České republice a ve Švédsku, je charakterizována společnost Unit Portables a poslední část se věnuje analýze vlastního dotazníkového šetření.
Keywords: Marketingové komunikace; Unit Portables; Marketingový výzkum
Thesis title: Marketing Communications possibilities in implementing the Unit Portables brand on the Czech Market
Author: Zapletal, Zbyněk
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this thesis is to examine the existing forms of marketing communications of company Unit Portables and their future improvement on the Czech market. The thesis describes different forms of marketing communications. It defines types of marketing research, SWOT analysis and focuses on the current marketing trends and the marketing mix. The practical section in the thesis focuses on the analyses on the Czech market. The factors in the analysis compare price level in the Czech Republic and in Sweden. Aims and objectives of the company Unit Portables are characterized in the next section. The last part of the thesis is devoted to the analysis of the survey conducted.
Keywords: Marketing Communications; Unit Portables; Marketing Research

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 6. 2013
Date of submission: 12. 12. 2014
Date of defense: 28. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43504/podrobnosti

Files for download

    Last update: