Brand Management Strategy in Services

Thesis title: Strategie brand managementu ve službách
Author: Holasová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Harantová, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá značkovými programy, které fungují v České republice. Teoretická část obsahuje základní teoretická východiska brand managementu, marketingového výzkumu a tvorby jeho plánu. Dále jsou v práci rozebrány jednotlivé značkové programy, a to jak na úrovni Evropské unie, tak i národní a regionální. Na tuto část navazuje marketingový výzkum, který se zabývá spotřebním chováním respondentů, znalostí evropských značkových programů a oblíbeností pivovaru Poutník. V závěrečné části je uvedeno doporučení, zda usilovat o získání značky a návrhy na šíření chráněného zeměpisného označení "České pivo".
Keywords: Brand management; Značkové programy; Chráněné zeměpisné označení
Thesis title: Brand Management Strategy in Services
Author: Holasová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Harantová, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the brand programmes functioning in the Czech Republic. The first part contains basic theoretical brand management grounds, marketing research and its plan creation. Furthermore there are analysed particular brand programmes on the European, national and regional level in the thesis. The following part is marketing research which is concerned with the respondents' consumable behaviour, European brand programmes knowledge and popularity of the Poutnik brewery. The final section presents recommendations whether to seek gaining the brand and proposals for disseminating protected geographical trademark "Czech beer".
Keywords: Brand management; Brand programmes; Protected geographical trademark

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 4. 2013
Date of submission: 20. 4. 2015
Date of defense: 4. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42622/podrobnosti

Files for download

    Last update: