Sales strategy of a company

Thesis title: Odbytová strategie vybrané firmy
Author: Ballošová, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sato, Alexej
Opponents: Langpaul, Richard
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje problematice odbytových trhů společnosti PRECIZ, s.r.o. v návaznosti na Exportní strategii České republiky pro období 2012 - 2020. V té Ministerstvo průmyslu a obchodu stanovilo mimo jiné koncepci nových cílových zemí českého exportu - tzv. prioritních a zájmových zemí. Analýzou odbytové strategie společnosti PRECIZ, s.r.o., která je středně velkou strojírenskou firmou, se pokusím potvrdit hypotézu, že trhy prioritních zemí stanovené v Exportní strategii jsou pro společnost PRECIZ, s.r.o. nevhodné. Tím poukážu na jednostranné zaměření Exportní strategie, která je koncipována tak, že podporuje export zejména v oblasti výrobků s vysokou přidanou hodnotou, export investičních celků, know-how a služeb. Dílčím cílem práce je na základě výpočtu potenciálu trhu specifikovat pro společnost PRECIZ, s.r.o. nové potenciální odbytové trhy z oblasti Evropské unie.
Keywords: Exportní strategie České republiky; Odbytová strategie; SWOT analýza; Potenciál trhu
Thesis title: Sales strategy of a company
Author: Ballošová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sato, Alexej
Opponents: Langpaul, Richard
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor thesis is devoted to the sales strategy of the company PRECIZ, s.r.o. in connection to the "Export Strategy of the Czech Republic for years 2012 - 2020''. In the Export Strategy sets the Ministry of Industry and Trade among others the concept of new target markets for the Czech exporters - known as the priority and interest markets. According to the analysis of the sales strategy of PRECIZ, s.r.o., a medium-sized engineering company, I would like to validate the idea that the priority markets given in the Export Strategy of the Czech Republic are not suitable for the company's intentions. Due to this fact I would like to point out the one-sidedness of the Export Strategy which supports especially the export of goods with a high value added, export of investments, know-how and services. Another target of the bachelor thesis is to make a calculation of the markets potential and to specify new potential European Union markets for the company PRECIZ, s.r.o.
Keywords: Sales strategy; SWOT analysis; Markets potential; Export Strategy of the Czech republic

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 5. 2014
Date of submission: 20. 4. 2015
Date of defense: 28. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48029/podrobnosti

Files for download

    Last update: