Loyalty program as a tool that increases customer loyalty

Thesis title: Vernostný program ako nástroj zvyšovania lojality zákazníkov
Author: Mrvová, Lívia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Predmetom tejto diplomovej práce je skúmanie vernostného programu ako nástroja udržania a zvyšovania lojality vybranej cieľovej skupiny zákazníkov k maloobchodným potravinovým reťazcom na Slovensku. Cieľovú skupinu predstavujú ženy staršie ako 15 rokov. Práca je členená na teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť je venovaná definovaniu lojality, vernostného programu a s nimi súvisiacich pojmov. Taktiež je tu opísaná metodika realizovaného prieskumu, ktorý sa skladá z kvalitatívnej a kvantit... show full abstract
Keywords: marketingový výskum; lojalita; vernostný program
Thesis title: Věrnostní program jako nástroj zvyšování loajality zákazníků
Author: Mrvová, Lívia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je zkoumání věrnostního programu jako nástroje udržení a zvyšování loajality vybrané cílové skupiny zákazníků k maloobchodním potravinovým řetězcům na Slovensku. Cílovou skupinu představují ženy starší 15 let. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována vymezení loajality, věrnostního programu a s nimi souvisejících pojmů. Také je zde popsána metodika realizovaného průzkumu, který se skládá z kvalitativní a kvantitativní části. Pr... show full abstract
Keywords: věrnostní program; marketingový výzkum; loajalita
Thesis title: Loyalty program as a tool that increases customer loyalty
Author: Mrvová, Lívia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diploma thesis deals with the topic of studying loyalty program which is considered as a tool of maintaining and increasing customer loyalty of chosen target group to food chain stores in Slovakia. The target group includes women aged more than 15. The thesis is divided into theoretical and practical part. Theoretical part defines loyalty, loyalty program and its related concepts. Research methodology consisting of qualitative and quantitative components is described in this part as well. Practi... show full abstract
Keywords: marketing research; loyalty; loyalty program

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 8. 2014
Date of submission: 15. 5. 2015
Date of defense: 9. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48761/podrobnosti

Files for download

    Last update: