Calculation methods for the Customer Lifetime Value and its application in the cosmetics industry

Thesis title: Metódy výpočtu Customer Lifetime Value a ich aplikácia v oblasti kozmetiky
Author: Baraniaková, Júlia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Rožek, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom diplomovej práce je popis a vzájomná komparácia jednotlivých metód výpočtu celoživotnej hodnoty zákazníkov vo firmách. Druhým, čiastkovým cieľom je následný výber vhodnej metódy postupu pri aplikovaní prístupu CLV v konkrétnom podniku. Medzi hlavné použité metódy patrí literárne rešerše zahraničných odborných zdrojov pre zisk potrebných znalostí a následná komparácia modelov na základe vybraných kritérii. V poslednej kapitole sú využité výsledky dotazníkového šetrenia na vyhodnotenie konkrétných odporúčaní pre marketingovú aplikáciu výsledkov výpočtu CLV v danom podniku.
Keywords: zákaznícka akvizícia; zákaznícka retencia; Celoživotná hodnota zákazníka
Thesis title: Metody výpočtu Customer Lifetime Value a jejich aplikace v oblasti kosmetiky
Author: Baraniaková, Júlia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Rožek, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem diplomové práce je popis a vzájemná komparace jednotlivých metod výpočtu celoživotní hodnoty zákazníků ve firmách. Druhým, dílčím cílem je následný výběr vhodné metody postupu při aplikování přístupu CLV v konkrétním podniku. Mezi hlavní použité metody patří literární rešerše zahraničních odborných zdrojů pro zisk potřebných znalostí a následná komparace modelů na základě vybraných kriterií. V poslední kapitole jsou využity výsledky dotazníkového šetření na vyhodnocení konkrétních doporučení pro marketingovou aplikaci výsledků výpočtu CLV v daném podniku.
Keywords: Zákaznícka retence; Zákaznícka akvizice; Celoživotní hodnota zákazníka
Thesis title: Calculation methods for the Customer Lifetime Value and its application in the cosmetics industry
Author: Baraniaková, Júlia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Rožek, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The main goal of the diploma thesis is the description and comparison of existing methods for calculating the customer lifetime value at a firm. Second, minor goal is based on the comparison to choose a suitable method of calculation for an application in a real business unit. The used methodology contains detailed research of available foreign academic literature. Building on that a comparison of the methods based on selected criteria is conducted. Results of a questionnaire survey are used in the last chapter to provide specific sugestions for the possible marketing applications of CLV approach and calculation in a specific business unit.
Keywords: customer aquisition; customer retention; Customer Lifetime Value

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 12. 2013
Date of submission: 15. 6. 2014
Date of defense: 9. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45772/podrobnosti

Files for download

    Last update: