Marketing strategies of Jazz club Reduta for the theatre improv group Improvariace

Thesis title: Marketingová strategie jazzového klubu Reduta pro divadelní improvizační skupinu Improvariace
Author: Pospíšilová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Urban, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o marketingové strategii Jazz klubu Reduta a divadelní improvizační skupiny Improvariace. Teoretická část se zabývá předmětem marketingu, jeho procesy a marketingovým mixem zaměřeným na kulturu a kulturní produkt. Dále definuje význam marketingu v kultuře, včetně popisu typologie publika. Teoretická část práce vytváří základ pro následující praktickou část, která se zabývá konkrétní marketingovou strategii Jazz klubu Reduta a souboru Improvariace pro divadelně improvizační představení konající se v Redutě. Praktická část přibližuje historii divadelních sportů a definuje soubor Improvariace a jejich repertoár. Práce si dala za cíl zmapovat komerční komunikaci divadelních představení, kriticky ji zhodnotit a navrhnout případná zlepšení.
Keywords: marketingová strategie; divadelní improvizace; komerční komunikace
Thesis title: Marketing strategies of Jazz club Reduta for the theatre improv group Improvariace
Author: Pospíšilová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Urban, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis explains the concept of marketing strategy of Jazz club Reduta and the improvisational group Improvariace. The theoretical part defines the marketing in general, marketing process and marketing mix focused on culture and the cultural product. This part of the thesis deals with the importance of marketing in culture and it describes the typology of audiences. Following the theory and the facts established in it, the practical part is set on monitoring a particular marketing strategy for improvisational group Improvariace and their performances in Jazz club Reduta. The goal is to critically evaluate their strategy and to propose improvements.
Keywords: marketing strategies; theatre improvisation; commercial communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2014
Date of submission: 12. 5. 2015
Date of defense: 28. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50357/podrobnosti

Files for download

    Last update: