The proposal of the improvement of communication in Husqvarna company Prešov

Thesis title: Návrh na zlepšenie komunikácie podniku Husqvarna Prešov
Author: Taišová, Andrea
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Verčimák, Daniel
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá návrhom na zlepšenie komunikácie vybraného podniku, Podniku autorizovaného predajcu produktov skupiny Husqvarna v Prešove. V teoretickej časti diplomovej práce je charakterizovaná marketingová komunikácia ako súčasť marketingového mixu. Ďalej sú charakterizované jednotlivé formy marketingových komunikácii a ich špecifiká v maloobchode. Teoretická časť v závere charakterizuje využitie a postup metódy SOSTAC. Hlavným prínosom a cieľom praktickej časti diplomovej práce je návrh na optimalizáciu súčasnej komunikácie podniku. V praktickej časti diplomovej práce bol aplikovaný vlastný terénny výskum. Na základe tohto výskumu boli prostredníctvom metódy SOSTAC zostavené konkrétne postupy optimalizácie komunikácie tohto podniku.
Keywords: marketingová komunikácia; metóda SOSTAC; retail
Thesis title: Návrh na zlepšení komunikace podniku Husqvarna Prešov
Author: Taišová, Andrea
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Verčimák, Daniel
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá návrhem na zlepšení komunikace vybraného podniku - podniku autorizovaného prodejce produktů skupiny Husqvarna v Prešově. V teoretické části diplomové práce je charakterizována marketingová komunikace jako součást marketingového mixu. Dále jsou charakterizovány jednotlivé formy marketingových komunikací a jejich specifika v maloobchodě. Teoretická část v závěru charakterizuje využití a postup metody SOSTAC. Hlavním přínosem a cílem praktické části diplomové práce je návrh na optimalizaci současné komunikace podniku. V praktické části diplomové práce byl aplikován vlastní terénní výzkum. Na základě tohoto výzkumu byly prostřednictvím metody SOSTAC sestavené konkrétní postupy optimalizace komunikace tohoto podniku.
Keywords: maloobchod; metoda SOSTAC; marketingová komunikace
Thesis title: The proposal of the improvement of communication in Husqvarna company Prešov
Author: Taišová, Andrea
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Verčimák, Daniel
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This master thesis focuses on the proposal of the improvement of communication in a particular company -- company of the authorized vendor of Husqvarna products in Prešov. In the theoretical part of this master thesis the marketing communication is characterized as a part of a marketing mix. Furthermore, the singular forms of marketing communication and their specifications in this market area are described. In conclusion of the theoretical part the use and procedure of the SOSTAC method is explained. The main focus and goal of the practical part is the proposal for the optimalization of the present communication in the company. In the practical part of the master thesis, a personal on the field experiment was used. On the basis of this experiment due to the method of SOSTAC specific steps for the optimalization of the communication in this company were assembled.
Keywords: retail; SOSTAC method; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2014
Date of submission: 7. 5. 2015
Date of defense: 28. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49157/podrobnosti

Files for download

    Last update: