Tools creating a positive image of the company LITEX Ltd

Thesis title: Nástroje utváření pozitivního image
Author: Jirgesová, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Nový, Ivan
Opponents: Kašparová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analýza firemní image vybrané společnosti. Zvolená společnost je LITEX s.r.o. Rozbor image této společnosti vychází z identifikace prvků, ze kterých se skládá firemní identita, a poté ze zjištění image vnímané spotřebiteli na českém trhu. Dalším cílem je zaměření se na znalost značky a celkové zhodnocení vnímání značky spotřebiteli na trhu. Pro úplnost práce je uvedeno i srovnání některých prvků s největšími konkurenty v odvětví. Práce je pro přehlednost rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V první části jsou představeny pojmy týkající se image společnosti a ve druhé neboli praktické části je představena společnost LITEX s.r.o. a analyzovány její marketingové a komunikační nástroje.
Keywords: trh se sportovním oblečením; marketingové a komunikační nástroje; Image společnosti
Thesis title: Tools creating a positive image of the company LITEX Ltd
Author: Jirgesová, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Nový, Ivan
Opponents: Kašparová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze corporate image of a selected company. The selected company is LITEX Ltd. The analysis of image of the company is based on the identification of elements,which creates corporate identity, and then finding out the image perceived by consumers on the Czech market. Another goal is to focus on brand awareness and overall evaluation of brand perception by consumers on the market. The brand LITEX is comparedwith the largest competitors within in this industry. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The first part introduces the terms related to the company's image and in the second part is introduced LITEX Ltd. and analyzed its marketing and communication tools.
Keywords: Image and corporate identity; sportswear market; marketing and communication tools

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 4. 2014
Date of submission: 15. 12. 2014
Date of defense: 8. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47721/podrobnosti

Files for download

    Last update: