Eye-tracking methods and use of DIY (do it yourself) devices a open-source software

Thesis title: Metody eye-trackingu za použití DIY (do it yourself) zařízení a open-source software
Author: Bajer, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Jiroušek, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem je komparace komerčního zařízení pro eye trackingovou analýzu se sestrojeným zařízením metodou DIY (Do it yourself) ve zvoleném prostředí. Práce ob-sahuje základní analýzu metod eye trackingu, nabízí výčet zařízení vhodných pro kom-paraci, či okrajově výčet alternativ. Významná část práce se zaobírá samotnou stavbou DIY trackeru. Komparace je provedena na základě experimentálního měření komerční-ho produktu a DIY zařízení, s výsledkem, že ve vybraných podmínkách lze DIY zařízení požít, jelikož je srovnatelné s komerčním produktem. Jedna z podkapitol je tak věnována úvaze o aplikaci DIY. V poslední částí práce je za-řízení použito k analýze reálně zadaného objektu konkrétně outdoor - print reklamy pivovaru Zubr s konečným hodnocením.
Keywords: Marketing; DIY; Eye-tracking; Open source software
Thesis title: Eye-tracking methods and use of DIY (do it yourself) devices a open-source software
Author: Bajer, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Jiroušek, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
The main Target is to compare commercial device for eye tracking analysis with a device made by DIY (Do it yourself) in the chosen environment. The work includes basic analysis methods Eye tracking. It offers a list of devices suitable for comparison, or marginally list of alternatives. A significant part of the thesis deals with construction of DIY tracker. The comparison is made on the basis of experimental measurements of commercial device and DIY device. The result is that in the selected conditions we can DIY device used because it is comparable with the commercial product. One of the sub-chapters is devoted also to question of the application DIY. In the last part was used the DIY device to analyse on realistic object. Specifically outdoor - print ads of Zubr brewery with evaluation.
Keywords: Marketing; DIY; Eye-tracking; Open source software

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 11. 2013
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 5. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45617/podrobnosti

Files for download

    Last update: