Business Plan - The setting up of a goat´s farm

Thesis title: Podnikatelský plán - založení kozí farmy
Author: Bednářová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Syrovátka, Oldřich
Opponents: Král, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem předkládané diplomové práce je vytvoření podnikatelského plánu pro založení zemědělského podniku. Jeho specializací je chov koz a přímý prodej výrobků z kozího mléka. Stěžejní součást plánu představuje provedená strategická analýza. Podkladem pro její zpracování byly údaje významných českých institucí, analýza trhu i komunikace s konkurenty a odborníky. Obdobně tomu bylo u dalších významných součástí plánu. Jsou jimi marketingový, výrobní a finanční plán. Marketingový plán poskytuje informace o uplatňovaných marketingových strategiích. Výrobní plán informuje o technologii či objemu výroby. Ověření životaschopnosti daného záměru proběhlo na základě finančního plánu. Přínosem práce je identifikace a rozpracování všech důležitých aspektů majících vliv na zahájení i následnou činnost konkrétního podniku, jakož i návrh řešení problematických oblastí.
Keywords: výrobní plán; riziko; finanční plán; marketingový plán; strategická analýza; zemědělství; podnikání; podnikatelský plán
Thesis title: Business Plan - The setting up of a goat´s farm
Author: Bednářová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Syrovátka, Oldřich
Opponents: Král, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is the creation of a business plan in order to set up a business. The business is specialised in the breeding of goats and direct distribution of products made from goat's milk. A fundamental part of the plan is constituted by the conducted strategic analysis. The basis of the analysis compilation were data from prominent Czech organizations, an analysis of the market, and communication with competitors and experts. There were also similarities in other important parts of the plan. This is represented by a marketing, production and financial plan. The marketing plan provides information about used marketing strategies. The production plan informs about technologies and the volume of production. In order to validate the viability of the existent aim, the research was conducted on the basis of the financial plan. One of the benefits of this paper is the identification and elaboration of all important aspect influencing the initiation and subsequent functioning of a particular business, as well as the proposition of solutions for problematic areas.
Keywords: business plan; financial plan; marketing plan; strategic analysis; production plan; agriculture; run a business; risk

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 2. 2013
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 4. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41201/podrobnosti

Files for download

    Last update: