Legal regulation of online advertising in the Czech Republic

Thesis title: Právní regulace online inzerce v České republice
Author: Sládek, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Žák, Květoslav
Opponents: Grmelová, Nicole
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá aktuálním tématem právní úpravy reklamy na internetu. Cílem diplomové práce je zhodnocení současného stavu a pozice veřejnoprávní úpravy internetové reklamy jak obecně, tak na příkladu inzertní sítě Google. Práce směřuje k cíli tak, že je nejprve vytvořen teoretický přehled právní úpravy reklamy s důrazem na reklamu online, dále navazuje případová studie zachycující praktické fungování pravidel internetové reklamy v síti Google AdWords a v závěrečné části jsou výzkumné otázky podrobeny zkoumání prostřednictvím kvalitativního výzkumu, jehož se účastní relevantní zástupci trhu online reklamy. Závěrem je posouzení fungování pravidel online reklamy a v souvislosti s tím zhodnocení úlohy pravidel právních.
Keywords: Google AdWords; internetová reklama; online inzerce; právní regulace
Thesis title: Legal regulation of online advertising in the Czech Republic
Author: Sládek, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Žák, Květoslav
Opponents: Grmelová, Nicole
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on regulation of advertising on the Internet. The aim of the thesis is to evaluate the current state and position of public regulation of online advertising, both in general and on the example of Google advertising network. The approach to achieve defined goals is to first present a theoretical overview of the legal regulation of advertising with an emphasis on online advertising, followed by a case study showing the practical functioning of online advertising rules in Google AdWords accompanied by qualitative research involving relevant representatives of the online advertising market. The conclusion is an assessment of the rules of online advertising and evaluation of the legal rules' role in relation to it.
Keywords: online advertising; Google AdWords; internet advertising; legal regulation

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Business and European Law

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 3. 2012
Date of submission: 15. 5. 2015
Date of defense: 4. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34926/podrobnosti

Files for download

    Last update: