Analysis and suggestion for optimization of information system use during the sales process in company 2P SERVIS s.r.o

Thesis title: Analýza a návrh optimalizace informačního systému využívaného při procesu prodeje ve společnosti 2P SERVIS s.r.o
Author: Pajma, Lukáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Malinová, Ludmila
Opponents: Říhová, Zora
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá informačním systémem využitým při procesu prodeje ve střední společnosti prodávající produkty především do zdravotnictví, sociálních služeb či hotelnictví. Cílem práce je analyzovat a následně navrhnout optimalizaci informačního systému využívaného právě pro proces prodeje ve vybrané organizaci, se zaměřením na interní komunikaci oddělení do něj spadajících a spokojenost zákazníků z hlediska komunikace a struktury informací v e-obchodu. Práce se ve své první části věnuje teoretickému základu, který obsahuje vysvětlení jednotlivých pojmů potřebných k porozumění praktického výzkumu. Druhá část shrnuje metody, které slouží ke zpracování analytického úseku praktického výzkumu. Třetí část se zabývá představením podniku a analýzou dotazníkových průzkumů jak ze strany zaměstnanců tak zákazníků a návrhem vhodné optimalizace a tím i zefektivnění informačního systému v rámci procesu prodeje.
Keywords: systém; informace; prodej; proces; analýza; optimalizace
Thesis title: Analysis and suggestion for optimization of information system use during the sales process in company 2P SERVIS s.r.o
Author: Pajma, Lukáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Malinová, Ludmila
Opponents: Říhová, Zora
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis deals with the information system utilized during the sales process in mid-sized company selling products primarily in health, social services and hotel industry. The aim of bachelor thesis is to analyse and propose optimization of information system to be used just at the sales process in an organization, with a focus on internal communication departments, which are the parts of sales process and customer satisfaction in terms of communication and information structure in e-shop. Work is in its first part dealing with the theoretical basis, which includes an explanation of the various concepts needed to understand the practical research. The second section summarizes the methods used to handle the analytical section of practical research. The third part deals with the presentation of the company and analysis of questionnaire surveys from employees and customers. In the end of bachelor thesis, there is suggested an optimization to streamline the information system as part of the sales process.
Keywords: process; system; information; sale; analysis; optimization

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 3. 2015
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 8. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52183/podrobnosti

Files for download

    Last update: