The perception of brands online stores on the Czech market

Thesis title: Vnímání značek internetových obchodů na českém trhu
Author: Motyčková, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Volešová, Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá vnímání značek internetových obchodů na českém trhu pohledem spotřebitelů ve věkovém rozmezí 18-30 let. Třemi zkoumanými značkami internetových obchodů jsou největší hráči na českém internetovém trhu. Prvním z nich je Alza, druhým Mall a posledním Kasa. Cílem této práce je na základě vlastního průzkumu identifikovat vnímání značek největších internetových obchodů na českém trhu. Teoretická část se stěžejně zabývá značkou, internetovým prostředím a spotřebním chováním uživatelů internetu. V praktické části je provedena analýza a srovnání vybraných internetových obchodů pomocí internetových aplikací. Dále jsou v ní shrnuty výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno elektronicky. Z výsledků vyplývá, že nejoblíbenějším online obchodem je Alza.cz.
Keywords: marketingová komunikace; internetový obchod; internet; spotřební chování; marketing; značka
Thesis title: The perception of brands online stores on the Czech market
Author: Motyčková, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Volešová, Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis examines the perception of brands online stores on the Czech market eyes of consumers in the age range 18-30 years. Three examinees brands online stores are the biggest players on the Czech Internet market. The first is Alza, second Mall and last Kasa . The aim of this work is based on its own survey to identify the perception of brands largest Internet shops in the Czech market. The theoretical part deals with the flagship brand, the Internet environment and consumer behavior of Internet users. In the practical part the analysis and comparison of selected online stores using Internet applications. Furthermore, it summarizes the results of the survey, which was conducted electronically. The results show that the most popular online store is Alza.cz.
Keywords: consumer behavior; marketing; marketing communication; brand; online store; internet

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 10. 2014
Date of submission: 8. 5. 2015
Date of defense: 20. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50056/podrobnosti

Files for download

    Last update: