Marketing mix proposal for a market launch of a new product

Thesis title: Návrh marketingového mixu pro uvedení nového produktu na trh
Author: Mejzlík, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Procházka, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá uvedením nového produktu na trh z pohledu marketingu se zaměřením na marketingový mix. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická přibližuje základní způsoby marketingového výzkumu a definuje pojmy související se strategickým a taktickým marketingem. Praktická část implementuje poznatky z teoretické části na konkrétní produkt. Cílem této práce je na základě výzkumu zvolit daný cílový segment, určit jeho pozici a následně na ni implementovat celý marketingový mix. Výstupem práce je tedy přesně vydefinovat produkt v širší rovině. Návrh distribuční a cenové strategii a poté za vydefinovaný rozpočet sestavit komunikační mix.
Keywords: 4P; Marketingová strategie; Marketingový mix; Marketing
Thesis title: Marketing mix proposal for a market launch of a new product
Author: Mejzlík, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Procházka, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with launch of a new product to the market from the marketing perspective with main focus on marketing mix. Thesis is divided into two parts, theoretical and practical one. Theoretical part deals with marketing research, strategic and tactic marketing, in general. Practical part implements findings from theoretical part. Main goal of this thesis is to choose target segment and create a positioning to it all based on a market research. This gives the base to define product, create a pricing strategy and develop a distribution strategy and also to make a communication mix.
Keywords: 4P; Marketing strategy; Marketing mix; Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 10. 2014
Date of submission: 18. 5. 2015
Date of defense: 20. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50024/podrobnosti

Files for download

    Last update: