Children and Advertising

Thesis title: Deti a reklama
Author: Hettešová, Kristína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou reklamy mierenej na deti. Jej cieľom je vyhodnotiť mieru vystavenia detí reklame cielenej na ne v televíznom vysielaní, analyzovať nástroje použité v tomto type reklám a v nich prezentované produkty. Zároveň je cieľom práce aj zistenie stanoviska rodičov k tejto téme, ich vnímanie pôsobenia reklamy na deti a vplyv detí na ich nákupné rozhodnutia. Teoretická časť obsahuje definíciu reklamy a pojmov s ňou spojených, vymedzenie cieľovej skupiny detí so špecifikovaním jednotlivých vekových kategórií a najviac vplývajúcich nástrojov na ne. Praktická časť sa skladá z dvoch častí. Prvá sa zaoberá vlastným prieskumom reklám určených deťom vysielaných v televízii, druhá pozostáva z dotazníka vyplňovaného rodičmi detí.
Keywords: Rodičia; Televízna reklama; Deti; Reklama
Thesis title: Děti a reklama
Author: Hettešová, Kristína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou reklamy zaměřené na děti. Jejím cílem je vyhodnotit míru vystavení dětí reklamě cílené na ně v televizním vysílání, analyzovat nástroje použité v tomto typu reklam a v nich prezentované produkty. Zároveň je cílem práce i zjištění stanoviska rodičů k tomuto tématu, jejich vnímání působení reklamy na děti a vliv dětí na jejich nákupní rozhodování. Teoretická část obsahuje definici reklamy a pojmů s ní spojených, vymezení cílové skupiny dětí se specifikováním jednotlivých věkových kategorií a nástrojů, které je nejvíce ovlivňují. Praktická část se skládá ze dvou částí. První se zabývá vlastním průzkumem reklam určených dětem vysílaných v televizi, druhá se skládá z dotazníku vyplňovaného rodiči dětí.
Keywords: Reklama; Rodiče; Televizní reklama; Děti
Thesis title: Children and Advertising
Author: Hettešová, Kristína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the issue of advertising to children. It aims to evaluate the extent of children's exposure to advertising on television, to analyse instruments used in this kind of advertisements and products presented in them. The thesis also aims to find out the opinion of parents on the subject, their view of the influence of advertising on children and the impact their children have on their parents' purchasing decisions. The theoretical part contains the definition of advertising and other terms connected with this topic, the qualification of the children as target audience followed up with specification of individual age categories and the most impactful instruments in different ages. The practical part consists of two parts. The first one deals with own research of advertisements directed at children on television, the second one deals with the questionnaire answered by parents.
Keywords: Advertising; Parents; Children; Television Advertisement

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 9. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 26. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49969/podrobnosti

Files for download

    Last update: