Analysis of marketing-mix of the company AAA AUTO a.s

Thesis title: Analýza marketingového mixu společnosti AAA auto a.s
Author: Slepička, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Dobiáš, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového mixu ve společnosti AAA AUTO. Primárním cílem práce je analyzovat fungování jednotlivých složek marketingového mixu společnosti se zaměřením na specifika trhu s ojetými vozy. Sekundárním cílem je podrobit tuto analýzu dotazníkovému šetření mezi zákazníky. Práce je rozdělena na úvod, teoreticko-metodologickou část, praktickou část a závěr. Teoretická část práce zpracovává formou literární rešerše problematiku marketingu, marketingového mixu a marketingového výzkumu. V praktické části je představena společnost AAA AUTO a aplikovány dílčí složky marketingového mixu. Zvláštní důraz je kladen na trhu s ojetými vozy a jeho odlišnosti. Součástí práce je vyhodnocení dotazníkového šetření mezi zákazníky. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky a uvedeny návrhy na možné zlepšení jednotlivých složek.
Keywords: marketing; marketingový mix; autobazar; ojeté vozy; marketingový výzkum
Thesis title: Analysis of marketing-mix of the company AAA AUTO a.s
Author: Slepička, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Dobiáš, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This work is focused on analysis of marketing mix in the company AAA Auto. The primary aim is to analyse the functionality of each marketing-mix components of the company. Particular attention is paid on the used-car market and its specifics. The secondary aim is to perform a questionnaire research within customers of the company. The work is divided into introduction, theoretical-methodological part, practical part and conclusion. The theoretical part consists of a review which includes the information about marketing, marketing-mix and marketing research. The company AAA Auto is introduced in the practical part, along with the analysis of marketing-mix elements. Special emphasis is put on the used-car market correspondingly to its differentness. Data from questionnaire research and its evaluation are added as well. At the close is summarized the obtained information. As a conclusion, suggestions for further improvement in every single element are proposed.
Keywords: used cars; marketing research; marketing-mix; marketing; car mart

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2014
Date of submission: 1. 5. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49519/podrobnosti

Files for download

    Last update: