M-learning - mobile applications in education
Thesis title: | M-learning - mobilní aplikace ve vzdělávání |
---|---|
Author: | Znamenáček, Jan |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Šedivá, Zuzana |
Opponents: | Ponikelský, Jakub |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Cílem práce je seznámit čtenáře s novou výukovou metodou vzdělávání zvanou m-learning. Poukazuje na klady i zápory této metody a přináší ucelený pohled na tuto problematiku. V teoretické části práce jsou popsány jednotlivé definice a pojmy které s problematikou souvisí, použití m-learningu v praxi, vhodná zařízení a různé formy mobilního vzdělávání. Uvádí také kategorie mobilních vzdělávacích aplikací. Předmětem praktické části práce je analýza dvou základních škol, kde jedna podporuje mobilní vzdělávání a druhá ne. Analýza byla provedena pomocí dotazníkového šetření mezi učiteli i žáky. Výstupem je zhodnocení situace na školách, co se týče zájmu o mobilní vzdělávání mezi studenty i učiteli. |
Keywords: | M-learning; analýza; průzkum; základní vzdělání; mobilní vzdělání; mobilní vzdělávací aplikace |
Thesis title: | M-learning - mobile applications in education |
---|---|
Author: | Znamenáček, Jan |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Šedivá, Zuzana |
Opponents: | Ponikelský, Jakub |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The aim is to acquaint the reader with a relatively new teaching method of education called m-learning. Highlights the pros and cons of this method and gives a comprehensive view of the problem. In the theoretical section describes the various definitions and concepts that relate to the issue, the use of m-learning in practice, appropriate facilities and various forms of mobile learning. It also lists the categories of mobile educational applications. The subject of the practical part is the analysis of two elementary schools, one of which supports mobile learning and the other not. Analysis was performed using a questionnaire survey among teachers and students. The outcome of the assessment of the situation in schools in terms of interest in mobile learning among students and teachers. |
Keywords: | M-learning; analysis; research; elementary education; mobile education; mobile learning applications |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 29. 9. 2014 |
---|---|
Date of submission: | 4. 5. 2015 |
Date of defense: | 23. 6. 2015 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/49415/podrobnosti |