Application of a Direct Selling by Avon Cosmetics Company with Focus on Online Selling

Thesis title: Využití přímého prodeje firmou Avon Cosmetics se zaměřením na online prodej
Author: Marchynová, Mária
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Lišková, Marta
Thesis language: Česky
Abstract:
Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na analýzu online marketingu a prodeje společnosti Avon Cosmetics, jakožto společnosti využívající typ osobního a přímého prodeje. První kapitola je zaměřená na představení společnosti Avon Cosmetics. Druhá kapitola je věnovaná osobnímu a přímému prodeji. Ve třetí kapitole je analyzován přímý marketing, jak z teoretického, tak z praktického hlediska na příkladu firmy Avon Cosmetics. Čtvrtá kapitola je věnována internetovému marketingu s konkrétní analýzou internetového marketingu firmy Avon Cosmetics. V páté kapitole jsou popsány druhy podpory prodeje na internetu s následnou analýzou druhů používaných firmou Avon Cosmetics. Poslední šestá kapitola je věnována internetovým komunikačním prostředkům, taktéž s praktickou ukázkou na příkladu firmy Avon Cosmetics.
Keywords: sociální média; Avon; přímý prodej; přímý marketing; internetový marketing; online prodej; osobní prodej
Thesis title: Application of a Direct Selling by Avon Cosmetics Company with Focus on Online Selling
Author: Marchynová, Mária
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Lišková, Marta
Thesis language: Česky
Abstract:
The principal aim of this thesis is to analyze online marketing and selling of Avon Cosmetics company, focusing on it's personal and direct selling. The first chapter introduces the company and the second deals with personal and direct selling. Theoretical part, which forms the third chapter of the thesis, characterizes direct marketing and its practical application within the company. The fourth chapter is dedicated to internet marketing with an example analysis of Avon Cosmetics. Types of internet sales support are defined in the chapter five, as well as the analysis of their applications in case of Avon Cosmetics. The last, sixth chapter, is dedicated to internet communication tools, with examples based on Avon Cosmetics company.
Keywords: Avon; direct selling; direct marketing; personal selling; internet marketing; online selling; social media

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 6. 2014
Date of submission: 5. 5. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48171/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
    Last update: