Making of Methodology Course Communication between Parents and Kindergarten

Thesis title: Tvorba metodiky kurzu Komunikace mezi rodiči a MŠ
Author: Bobková, Anežka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Váchová, Lucie
Opponents: Hajdíková, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce byla vytvořena za účelem zpracování metodiky kurzu pro zaměstnance mateřských škol s názvem "Komunikace mezi rodiči a mateřskou školou (dále MŠ)". Účastníci by měli být schopni po dokončení kurzu vhodněji reagovat na mnohdy obtížné situace, které mohou nastat. Vyšší úroveň komunikačních dovedností by měla zvyšovat konkurenceschopnost MŠ a vytvořit přátelskou atmosféru. Práce je zaměřena na MŠ s personalizovaným vzděláváním, které mají svůj počátek ve Španělsku. Autorka pohlíží na daný problém prostřednictvím benchmarkingu (nepřetržité a systematické srovnávání se špičkou v oboru - Španělsko, Polsko). Sběr dat byl proveden dotazníkovým šetřením, rozhovory a pozorováním. Výsledkem je metodika kurzu, která obsahuje šest případových studií a jejich řešení s dalšími radami pro vzájemnou komunikaci.
Keywords: Spolupráce; Personalizované vzdělávání; Benchmarking; Komunikace
Thesis title: Making of Methodology Course Communication between Parents and Kindergarten
Author: Bobková, Anežka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Váchová, Lucie
Opponents: Hajdíková, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis was created for the purpose of processing methodology course named "Communication between the parents and the kindergarten" for employees of nursery schools. Participants after finishing the course should be able to respond more appropriately to often difficult situations that may arise. A higher level of communication skills should increase the competibility of the kindergarten and create a friendly atmosphere. The work is aimed at kindergartens with personalized education which have their own origin in Spain. The author looks at the problem through benchmarking (continuous and systematic comparison to the top of this branch-- Spain, Poland). Data collection was conducted through questionnaires, interviews and observation. The result is a course methodology which includes six exemplary studies and their solutions with some other advice for a mutual communication.
Keywords: Communication; Benchmarking; Personalized education; Partnership

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 5. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 4. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47934/podrobnosti

Files for download

    Last update: