Analysis of marketing strategy in specific company

Thesis title: Analýza marketingové strategie vybrané firmy
Author: Havlíková, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Malíková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce nastiňuje problematiku marketingové strategie a komunikace s aplikací na centrum alternativní péče o domácí zvířata Optima Vetcare. V teoretické části jsou rozebrány pojmy z oblasti marketingu, mezi něž se řadí marketingová strategie, marketingový mix, komunikační mix, trendy v marketingu a marketingový výzkum. Praktická část je zaměřena již konkrétně na specifika marketingu v Optima Vetcare a mapuje marketingové snažení od roku 2014, kdy došlo k jeho založení. V závěru práce je provedeno dotazníkové šetření a navržena doporučení pro zlepšení marketingové komunikace Optima Vetcare. Cílem diplomové práce je představit centrum alternativní péče o domácí zvířata Optima Vetcare a provést analýzu jeho marketingu. Dalším cílem je poskytnout možné návrhy a doporučení pro zlepšení marketingové komunikace.
Keywords: Marketingová strategie; Optima Vetcare; Marketingová komunikace
Thesis title: Analysis of marketing strategy in specific company
Author: Havlíková, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Malíková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
The master's thesis deals with the issues of marketing strategy and communications with subsequent applications to an alternative care center for pets, named the Optima Vetcare. The theoretical part includes description of marketing concepts, which include a marketing strategy, a marketing mix, a communication mix, trends in marketing and a marketing research. The practical part is specifically focused on the specifics of the marketing Optima Vetcare and maps its marketing efforts since the year 2014, when it was founded. The questionnaire survey is realized at the end of the thesis and then recommendations are proposed for the improvement of Optima Vetcare's marketing communications. The aim of this thesis is to present an alternative care center for pets Optima Vetcare and analyze its marketing. Another goal is to provide possible proposals and recommendations for marketing communication improvement.
Keywords: Optima Vetcare; Marketing strategy; Marketing communications

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 4. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 10. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47624/podrobnosti

Files for download

    Last update: