Marketing activities of dance center

Thesis title: Marketingové aktivity tanečního centra
Author: Žoudlík, Václav
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Matiášková, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce byla analýza marketingových aktivit tanečního centra DanceArt PELHŘIMOV a následná interpretace výsledků s návrhy a doporučeními na jejich zlepšení. Po nastínění teoretických pojmů marketingu, týkajících se tohoto tématu, jsem přehledně představil taneční centrum, jeho vývoj, kurzy a další aktivity. Poté jsem podrobně prezentoval všechny marketingové aktivity, které jsou v tanečním centru více nebo méně používány. Následně jsem přešel k celkové analýze těchto aktivit a pro větší objektivitu a názor zákazníků tanečního centra jsem provedl dotazníkové šetření. Nakonec jsem zpracoval všechna získaná data a interpretoval výsledky. Došel jsem k mnoha závěrům a zjištěním, které doporučuji tanečnímu centru aplikovat pro zlepšení marketingových aktivit a budoucího vývoje.
Keywords: tanec; služby; marketing
Thesis title: Marketing activities of dance center
Author: Žoudlík, Václav
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Matiášková, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis was aimed to analyse marketing activities of dance center DanceArt PELHŘIMOV, subsequently interpret the outcomes and make suggestions and recommendations to improve it. After outlining the theoretical concept concerning this topic I briefly introduced the dance center, its development, courses and other activities. Then I presented in detail all the marketing activities that are being used. Afterwards I switched to the overall analysis of these activities and presented a survey that I did to receive customer feedback and thus reach more objectivity. Finally, I compiled all the data and interpreted the results. Many of my conclusions are applicable to the dance center in order to improve the marketing activities and boost future development.
Keywords: dance; services; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2013
Date of submission: 30. 11. 2014
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44705/podrobnosti

Files for download

    Last update: