Marketing Strategy

Thesis title: Marketingová strategie
Author: Horáková, Ilona
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce na téma Marketingová strategie je identifikovat odlišnosti a specifika marketingu v oblasti kultury a na základě toho vyhodnotit marketingovou strategii konkrétního projektu. Teoretická část v úvodu seznamuje čtenáře s kulturou, uměním a blíže i divadlem. Následuje část věnovaná marketingu, kde je klasické pojetí vždy doplněno o specifika právě z oblasti kultury a umění. Teoretický základ je poté aplikován na konkrétní projekt a celá práce je zakončena marketingovým výzkumem, jehož cílem bylo zjistit motivaci k návštěvě a vnímání marketingových nástrojů diváky.
Keywords: cena; strategie; propagace; výzkum; distribuce; divadlo; kultura; umění; produkt; 4P; Arts marketing; marketing
Thesis title: Marketing Strategy
Author: Horáková, Ilona
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this thesis is to identify the differencies and specifics of arts marketing and then evaluate a strategy of specific project. The theoretical part introduce the culture, art and theater. The following section is focused on classical marketing always accompanied by specifics in the area of culture and art. The theory is then applied to a particular project and thesis is finished with marketing research aimed to identify the motivation to visit and percepiton's level of marketing tools by visiters.
Keywords: promotion; culture; research; theater; art; price; 4P; Arts marketing; strategy; marketing; distribution; product

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 6. 2013
Date of submission: 1. 1. 2015
Date of defense: 4. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43441/podrobnosti

Files for download

    Last update: