Analysis of marketing activities of online retailers in a selected segment

Thesis title: Analýza marketingových aktivit eshopů ve vybraném segmentu
Author: Ushanova, Kateryna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sova, Martin
Opponents: Smutný, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je analýza marketingových aktivit e-shopů ve vybraném segmentu. Konkrétně se práce zaměřuje na oblast internetového marketingu. Teoretická část definuje pojmy související s marketingem, internetovým marketingem, reklamou a popisuje nástroje internetového marketingu. Praktická část se zabývá samotnou analýzou marketingových aktivit e-shopů. Celá praktická část je aplikována na konkurenční prostředí trhu s nábytkem. Hlavním cílem práce je provést analýzu vybraných e-shopů a na základě jejích výsledků navrhnout doporučení na zlepšení obchodní strategie. Přínosem bakalářské práce by měly být návrhy a doporučení pro zlepšení strategií internetového marketingu vybraných e-shopů v prostředí internetového podnikání.
Keywords: PPC reklama; sociální síť; internetový marketing; analýza marketingových aktivit
Thesis title: Analysis of marketing activities of online retailers in a selected segment
Author: Ushanova, Kateryna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sova, Martin
Opponents: Smutný, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on the analysis of marketing activities of online retailers in a selected segment and on the area of Internet marketing in particular. The theoretical part defines the terms used in marketing, Internet marketing, and advertising and describes the tools of Internet marketing. The practical part analyses various marketing activities of online retailers. The entire practical part focuses on the competition in the field of furniture retail. The primary aim of the thesis is to analyse selected online retailers and use the results as a basis for proposing recommendations for improvements in business strategy The thesis is designed to contribute by presenting recommendations for improvements in Internet marketing strategies of selected online retailers in a specific field of e-commerce.
Keywords: social network; Internet marketing; PPC advertising; marketing activities analysis

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 2. 2015
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 16. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51218/podrobnosti

Files for download

    Last update: