The analysis of CzechTrade agency on important foreign markets

Thesis title: Zhodnocení aktivit Czech Trade na vybraných trzích
Author: Hendrychová, Darina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Plchová, Božena
Opponents: Hanzlíková, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je zhodnocení účelnosti jedné části proexportní politiky České republiky, konkrétně agentury CzechTrade na vybraných, potencionálně velmi atraktivních trzích pro české exportéry. Jmenovitě k tomuto posouzení poslouží země uskupení BRIC. CzechTrade je velice důležitou součástí nepřímé proexportní pomoci českého státu a proto se domnívám, že podrobná analýza jeho aktivit a výsledků činnosti by mohla přispět k ještě většímu ohlasu ze stranu uživatelů služeb, které nabízí a také ještě většímu rozšíření mezi podnikatelskou veřejností. Dále se domnívám, že za své osmnáctileté působení v České republice dosáhla tato agentura skutečně významných pokroků v oblasti proexportní pomoci a výraznou měrou tak přispěla k navýšení celkového českého exportu, také ke zvýšení konkurenceschopnosti České republiky jako takové, potažmo k naplňování vládou vydané Exportní strategie 2012 -- 2020.
Keywords: obchod; export; analýza
Thesis title: The analysis of CzechTrade agency on important foreign markets
Author: Hendrychová, Darina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Plchová, Božena
Opponents: Hanzlíková, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
The theme of this bachelor thesis is to evaluate the effectiveness of one of the pro-export policy of the Czech Republic,CzechTrade agency on potentially very attractive markets for Czech exporters. For this propose will be used BRIC countries. CzechTrade is a very important part of indirect export promotion assistance of the state and therefore I believe that a detailed analysis of its activities and results of operations could contribute to an even greater response from users of the services offered and even more widespread among the business community. Furthermore, I believe that for his eighteen-year history in the Czech Republic reached this agency really significant advances in the field of export promotion assistance and significantly contributed to the increase of total Czech exports also increase the competitiveness of the Czech Republic as such, hence the implementation of a government-issued Export Strategy 2012 - by 2020.
Keywords: trade; analysis; export

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 6. 2014
Date of submission: 15. 5. 2015
Date of defense: 1. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48188/podrobnosti

Files for download

    Last update: