Czech television commercial products in relation to media cooperation

Thesis title: Komerční produkty České televize ve vztahu k mediální spolupráci
Author: Dubská, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá komerčními produkty České televize ve vztahu ke spolupráci s mediálními domy. Cílem práce je prostřednictvím kvalitativního a kvantitativního výzkumu zhodnotit výskyt komerčních produktů na obrazovkách České televize, a to jak ze strany televizního diváka, tak zadavatelů jednotlivých kampaní se zaměřením na mediální domy. Práce je členěna na dvě části, přičemž první teoretická část uvádí do problematiky komerční komunikace, charakteristiky a měřitelnosti médií. Blíže se věnuje mediálnímu působení České televize včetně komerčních produktů, které lze v rámci televizního vysílání využít. Druhá část se zabývá realizací barterového procesu mezi Českou televizí a mediálním domem, dále jsou analyzována získaná sekundární data z projektu MML-TGI a primární data z vlastního dotazníkového šetření. Závěrem jsou představeny rozhovory s odborníky z praxe, kteří poskytli komplexní pohled na probíhající barterovou spolupráci.
Keywords: Česká televize; barter; komerční produkty; mediální kampaň
Thesis title: Czech television commercial products in relation to media cooperation
Author: Dubská, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis deals with Czech television commercial products in relation to cooperation with media houses. The objective is to evaluate the presence of commercial products in Czech Television using qualitative and quantitative research, taking into consideration the part of the viewer, and advertiser of individual campaigns focusing on media houses. The thesis consists of two parts. The first theoretical part introduces the issue of commercial communication, characteristics and measurability of media. Further, it deals with media influence of Czech Television, including commercial products which may be used in broadcasting. The second part looks into the implementation process of barter between Czech Television and media house. After that, there are secondary data obtained from the project MML-TGI and primary data from the questionnaire survey analyzed. Fi-nally are presented interviews with practitioners who provide a comprehensive view of the ongoing barter cooperation.
Keywords: Czech Television; media campaign; barter; commercial products

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 2. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 9. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48005/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: