Analysis of Marketing Mix Tools in Green Ways, Ltd

Thesis title: Analýza marketingového mixu společnosti Green Ways, s.r.o
Author: Sonnková, Viktorie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Stejskalová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
Teoretická část práce charakterizuje jednotlivé nástroje marketingového mixu 4P -- produkt, cenu, distribuci a komunikaci -- popisuje jejich tvorbu a představuje základní teoretická východiska pro provedení SWOT analýzy. Následující praktická část dokumentu zahrnuje aplikaci těchto teoretických poznatků a návodů na společnosti Green Ways s. r. o., dotazníkové šetření a následně návrhy a doporučení pro tvorbu nového marketingového mixu vytvořené na základě informací zjištěných z předešlých průzkumů a analýz. Hlavním účelem této bakalářské práce je analýza marketingového mixu společnosti Green Ways s. r. o. a následné navržení doporučení pro tvorbu nového marketingového mixu s cílem znásobit úspěchy a prosperitu této firmy.
Keywords: SWOT analýza; komunikace; distribuce; cena; 4P; marketingový mix; produkt; marketing
Thesis title: Analysis of Marketing Mix Tools in Green Ways, Ltd
Author: Sonnková, Viktorie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Stejskalová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
The theoretical part of this bachelor thesis characterizes every single tool of marketing mix 4P - product, price, place and promotion - describes how are they created and presents the basic theoretical background to perform a SWOT analysis. The following practical part of the document includes the application of these theoretical knowledge and guidance to company Green Ways, Ltd., survey and then suggestions and recommendations for creating new marketing mix based on informations detected from previous surveys and analyzes. The main purpose of this work is to analyze marketing mix of Green Ways, Ltd. and subsequent drafting recommendations for creating a new marketing mix in order to multiply the success and prosperity of this company.
Keywords: SWOT analysis; Price; Product; 4P; Marketing mix; Marketing; Place; Promotion

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 4. 2014
Date of submission: 20. 4. 2015
Date of defense: 9. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47713/podrobnosti

Files for download

    Last update: