Communication Strategy of a Non-Profit Organization

Thesis title: Komunikační strategie neziskové organizace
Author: Kolářová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Musil, Martin
Opponents: Nový, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku komunikační strategie v neziskové organizaci. V první části práce jsou popsány teoretické poznatky z oblasti neziskových organizací, komunikace, marketingu a Public Relations, které vytváří přehled vhodných nástrojů a postupů pro užití. Na základě teoretických poznatků je v další části práce provedena analýza současné komunikační strategie zkoumané organizace. Ve vyhodnocení analýzy jsou navrženy nové možnosti komunikační strategie, volba vhodných komunikačních nástrojů a forem publicity a propagace včetně systému jejich využívání. Zkoumanou neziskovou organizací je Junák -- český skaut, přístav Třináctka Opařany, z. s., což je základní jednotka Junáka, která se přímo věnuje práci s dětmi a mládeží v jejich volném čase.
Keywords: Komunikační strategie; Junák; Nezisková organizace; Public Relations; Marketing
Thesis title: Communication Strategy of a Non-Profit Organization
Author: Kolářová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Musil, Martin
Opponents: Nový, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the problems of communication strategy in a non-profit organisation. The firts part of the thesis discusses background knowledge concerning non-profit organisations, communication, marketing and Public relations and produces the collection of tools and processes for practical use. The second part of the thesis conducts an analysis of the current communication strategy in the inquired organisation. Data analysis also suggests new ways of communication strategy, suitable communication tools and possible ways of publicity and the system of its use. The inquired organisation is Junák -- český skaut, přístav Třináctka Opařany, z. s.. It is the basic organisation unit of Junák and it focuses on the work with children and youth in their free time.
Keywords: Non-profit organization; Marketing; Communication strategy; Public Relations; Junák

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 1. 2013
Date of submission: 24. 4. 2015
Date of defense: 4. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41524/podrobnosti

Files for download

    Last update: