Utilization and economic costs of computer-generated imaginary in advertising

Thesis title: CGI - využití v multimédiích a ekonomická nákladnost
Author: Šulíček, Petr
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vondra, Zdeněk
Opponents: Šedivá, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce si klade za cíl nalézt odpověď na otázku, kdy a proč se počítačem generované vizuální výstupy (Computer-generated imaginary, dále CGI) používají v reklamní multimediální tvorbě. Pokouší se najít a pojmenovat specifika, která použití CGI nástrojů přináší, včetně nároků na IT infrastrukturu a způsob práce. Práce má v teoretické části za úkol pomocí výzkumu "Vysílání Super Bowl -- výskyt CGI v reklamních spotech" potvrdit nebo vyvrátit předpoklad, že vzrůstá popularita CGI nástrojů při tvorbě reklamního multimediálního obsahu. V praktické části práce ukazuje postup tvorby statického reklamního vizuálu a animace pomocí nástrojů CGI. Porovnává ho z pohledu technického a ekonomického s projektem s podobným audiovizuálním výstupem dosaženým konvenčními nástroji na příkladu práce fotografa v ateliéru. Práce v závěru zhodnotí výsledky porovnání.
Keywords: multimédia; Computer-generated imaginary; reklama; ekonomická nákladnost; 3ds Max; CGI
Thesis title: Utilization and economic costs of computer-generated imaginary in advertising
Author: Šulíček, Petr
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vondra, Zdeněk
Opponents: Šedivá, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis aims to answer the question of when and why is Computer-generated imaginary (CGI) used in advertising and marketing. The work attempts to locate and identify the specifics that came along using CGI tools, including requirements for IT infrastructure and workflow. The theoretical part describes the research "CGI commercials during Super Bowl broadcasting" to confirm or refute the postulate that the popularity of CGI in advertisement is growing. The practical part shows the process of creating static advertising visuals and animation using CGI tools and compares it in terms of technical and economic costs with similar audiovisual output achieved by conventional tools, such as the works of photographer in the studio. Finally the thesis evaluates the results of comparison.
Keywords: CGI; advertising; economic costs; multimedia; Computer-generated imaginary; 3ds Max

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 2. 2015
Date of submission: 6. 5. 2015
Date of defense: 25. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51108/podrobnosti

Files for download

    Last update: